Veilig online informatie uitwisselen met het nieuwe Visma eShare

Visma-bedrijf PinkWeb lanceert Visma eShare. Een nieuwe cloudoplossing waarin organisaties veilig, snel en makkelijk informatie delen met relaties. Visma eShare is ontwikkeld voor mkb-bedrijven en zzp-ers in alle sectoren.

PinkWeb is al jarenlang actief in de accountancybranche met het online samenwerkingsplatform Client Online. Veilig informatie en documenten uitwisselen is één van de belangrijkste en meest gebruikte onderdelen in dit platform.

‘Het is voor ons dan ook logisch om deze mogelijkheden beschikbaar te stellen voor andere branches, waar veilig informatie delen ook een grote wens is. Veel organisaties gebruiken nog kanalen als e-mail om informatie uit te wisselen en dat is niet de veiligste manier’, aldus Managing Director Jelmer Nieuwenweg.

De kracht van Visma eShare zit in de veiligheid van de oplossing en de mogelijkheid om deze in eigen huisstijl aan te bieden aan klanten, medewerkers en relaties. Nieuwenweg: ‘We hebben gewerkt aan een intuïtieve gebruikersomgeving waarin gemak voorop staat. Gebruikers wisselen informatie uit via de geavanceerde weboplossing of gepersonaliseerde apps. Visma eShare is veilig. We voldoen aan strenge veiligheidseisen als ISO 27001. We ontwikkelen volgens een safety-by-design principe en kijken continu naar methodes om cybersecurity te verbeteren. Twee-factor-authenticatie is standaard.’

Hoewel er andere methodes zijn om online informatie op te slaan of documenten te delen, is Visma eShare volgens Nieuwenweg uniek. 'Visma eShare is ontwikkeld voor organisaties met langdurige relaties waarin intensief wordt samengewerkt en veel, soms gevoelige, informatie wordt uitgewisseld. Bijvoorbeeld media- en ontwerpbureaus, notarissen, hypotheekadviseurs, advocaten en cliënten, makelaars, fysiotherapeuten met patiënten en ga zo maar door. En met de mogelijkheid om de oplossing volledig aan te passen naar de eigen huisstijl, voelt het voor bedrijven echt als een persoonlijke online omgeving of app. Hiermee onderscheiden we ons van tijdelijke en eenmalige bestanddeeldiensten of diensten die enkel zijn gericht op het delen van informatie binnen eigen team of organisatie.’

Dit betekent overigens niet dat Visma eShare niet kan worden ingezet voor het intern uitwisselen van informatie, zegt Nieuwenweg. ‘Het is juist uitermate geschikt voor het delen van documenten met medewerkers. Denk aan persoonsinformatie, salarisstroken, beoordelingen, contracten enzovoorts. We helpen bedrijven om goed voor de privacy van werknemers te zorgen.’

Een ander uniek voordeel van Visma eShare is dat informatie en documenten automatisch worden samengevoegd tot overzichtelijke dossiers. Hierin kunnen bedrijven en relaties de gedeelde informatie altijd bekijken, verplaatsen of bewerken. Ook vanaf mobiel, want gebruikers van Visma eShare krijgen gratis toegang tot de innovatieve en geavanceerde Visma eShare app.

Binnenkort volgt bovendien een Premium versie van Visma eShare met uitgebreide integratiemogelijkheden met dossier management- en CRM-oplossingen.

Meer informatie

Visma eShare is vanaf vandaag 1 maand uit te proberen voor 1 euro. Zo kunnen organisaties op een laagdrempelige manier kennismaken met de oplossing. Ga voor meer informatie naar https://www.visma.nl/bestanden-delen/eshare/.

Abonneren