Visma bereikt ruim miljard euro aan jaarlijkse cloudinkomsten in Q2/2019

Visma heeft er opnieuw een sterk kwartaal opzitten met uitstekende omzetgroei en aanhoudend groeiende winst.

De omzet bedroeg 380,6 miljoen euro, een stijging van 43,6%, terwijl de EBITDA met 36,1% steeg ten opzichte van het tweede kwartaal van 2018 tot 93,7 miljoen euro. Visma deed in het afgelopen kwartaal twee nieuwe acquisities in Nederland.

De opbrengsten in elk van de drie grootste divisies binnen Visma bleven hoog met een tweecijferige groei van jaar tot jaar. De smb-divisie verhoogde de omzet met 18%. De Enterprise-divisie groeide met een indrukwekkende 77% en Custom Solutions behaalde 69% groei ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar.

SaaS-abonnementen en SaaS-transacties blijven de sterkste aanjagers van autonome groei binnen Visma en de op jaarbasis gegenereerde cloudinkomsten stegen met 52% tot 1,1 miljard euro.

Verdere groei door acquisities

isma voltooide vier overnames tijdens het kwartaal en zette een proactieve en snelle acquisitiestrategie voort. Hieronder valt de overname van Provad, een toonaangevende Finse ai-onderneming en aanbieder van een technologisch geavanceerd klantenserviceplatform.

Øystein Moan: 'Nederland is voor ons een strategisch belangrijke regio'

Op de Nederlandse markt nam Visma de bedrijven Account Software BV en Roxit (nu Visma Roxit) over, een aanbieder van e-governmentoplossingen voor gemeentes. ‘Nederland is voor ons een strategisch belangrijke regio en zal in de toekomst aanzienlijke organische en acquisitiegroeikansen blijven bieden’, zegt Visma-ceo Øystein Moan.

De sponsoring van het profwieler- en schaatsteam Team Jumbo-Visma draagt aanzienlijk bij aan de bekendheid van Visma op de Nederlandse markt.

Verdere toename van transacties via e-facturatie

Aan het einde van het tweede kwartaal waren 8,5 miljoen maandelijks verstuurde e-facturen via de e-factureringssystemen van Visma. Dit is een groei van 28% ten opzichte van 2018. Een van de belangrijkste doelen van Visma's softwareproducten is het overbodig maken van de traditionele papieren factuur.

Tweede kwartaal
(in miljoenen euro's)
Q2/2019 Q2/2018 Groei
Omzet 380,6 264,9 43.6%
EBITDA 93,7 69 36.1%
EBIT 32,5 31 0.3%
Winst voor belastingen 19,5 25,7 -24%

Het hele rapport Q2/2019 lezen? Download dan het rapport.

Meer cijfers bekijken? Check ook eerdere financiële rapporten op de corporate website.

Abonneren

Documenten & Links