Visma breidt verder uit in België met overname Admisol

Visma, Europees leider in cloudbedrijfsoplossingen, neemt Admisol, de Belgische pionier van het online boekhouden, over. Met deze strategische overname, die volgt op de overname van het Belgisch-Nederlandse Yuki eerder dit jaar, blijft Visma gestaag groeien in de Belgische accountancy- en ERP-markt.

Admisol bedient sinds 2000 zowel eindgebruikers als boekhoud- en accountantskantoren. Hierin biedt zij hen een rijk gestandaardiseerd systeem voor kleine en middelgrote bedrijven die een ERP nodig hebben. Inclusief modules voor handel, voorraad, aankoop, project en B2B-webshop in vrijwel alle industrieën. In het bijzonder richt zij zich hiermee op de segmenten detailhandel, groothandel, dienstverleners, accountancy en vrije beroepen.

“Admisol is de tweede Belgische cloudleider die ervoor kiest om onderdeel te worden van onze snel groeiende Visma-familie. Ik ben enorm verheugd dat onze Belgische ondernemingen unieke cloudoplossingen kunnen leveren die accountants helpen om succesvol te zijn voor hun klanten," zegt John Reynders, Country Director Visma Benelux. "De lokale kennis expertise van Admisol zorgt ervoor dat we weer een volgende stap zetten in het aanbieden van het meest complete en innvovatieve accountancy cloud-ecosysteem in de Benelux.”

Admisol zet, onder de huidige naam, de bedrijfsactiviteiten als zelfstandige organisatie voort. De organisatie zal als onderdeel van de Visma-familie samenwerken met de andere Visma-bedrijven in het accountancy-ecosysteem. Informatie wordt zodoende makkelijker uitgewisseld waardoor Visma-klanten nog meer voordeel uit hun software halen. Er zijn geen management wijzigingen met deze overname gemoeid.

Abonneren