24Seven Technology Group ASA : Signert distribusjonsavtale i Storbritannia

NationSoft Ltd har før avtalen inngått avtaler med 21 forhandlere i Storbritannia. Dette er forhandlere med en etablert kundegruppe som nå bytter software-leverandør. Målsetningen til NationSoft Ltd er å få minst 65 forhandlere innen 2013. NationSoft Ltd er etablert av Ivar Jenssen som i mange år har drevet med salg og distribusjon av forretningssystemer (ERP) i Storbritannia og Irland.

Markedet for webbaserte løsninger er et sterkt voksende segment i Storbritannia med 4,5 millioner bedrifter som faller innenfor satsningsområdet til 24SevenOffice. NationSoft Ltd har integrert 24SevenOffice med det SaaS baserte regnskapssystemet fra Xero. Xero er den ledende SaaS aktøren i UK, Australia og New Zealand og denne integrasjonen vil fremover også kunne åpne disse markedene for 24SevenOffice. Selskapet har en omsetning på linje med 24SevenOffice og er notert på New Zealand (ticker XRO:NZE) med en markedsverdi på 411 millioner Newzealandske dollar, som tilsvarer ca 1,9 milliarder norske kroner.

- Det er få eller ingen integrerte systemer som er rettet mot de mindre SMB bedriftene i Storbritannia. Pakketeringen mellom 24SevenOffice og Xero er veldig god. 24SevenOffice er sterke på de modulene som genererer flest brukere som CRM, prosjektstyring, timeregistrering, gruppekalender, mail/kommunikasjon, fakturering og dokumenthåndtering, Med Xero integrasjonen kan vi tilby en komplett pakke fra lanseringstidspunktet også i Storbritannia, sier Ivar Jenssen, Managing Director i NationSoft Ltd.

- Integrasjonen med Xero viser også hvordan 24SevenOffice enkelt kan lanseres som en komplett pakke i alle land ved hjelp av sine API'er, uttaler Ståle Risa, COO i 24Seven Technology Group ASA.

Om NationSoft Ltd
NationSoft Ltd er etablert av Ivar Jenssen som har jobbet flere år innenfor salg og distribusjon av forretningssystemer (ERP) i Storbritannia og Irland. Jenssen var i sin tid med på å introdusere Mamut i Storbritannia og Irland.