24Seven Technology Group ASA blir eneaksjonær i Accountonit AS

24Seven Technology Group AS (selskapet byttet navn fra 24SevenOffice ASA i generalforsamlingen 28.juni 2010) har kjøpt de siste 49 % av aksjene i datterselskapet Accountonit AS. Kjøpet er avhengig av at styret i 24Seven Technology Group ASA gir sitt samtykke.

Kjøpet innebærer at man blir eier av samtlige aksjer i selskapet.  Salgsoppgjøret gis med halvparten kontant og halvparten i aksjer som tegnes for NOK 7,-. Styret vil senere treffe en beslutning om kapitalforhøyelse av aksjene dersom styret gir sin tilslutning til avtalen. Samlet utstedes  714.000 aksjer og det kontante vederlaget er NOK 4.998.000

Resultater og balansen for Accountonit AS fremgår av tidligere presenterte regnskapstall for kjøper som følge av at  det kjøpte selskapet er et datterselskap.

Administrerende direktør Stian Rustad er fornøyd med at man nå har fått etablert selskapet som et heleid datterselskap av 24SevenTechnology Group AS.

Selgerne av aksjene er Mal Invest AS, AccountOnIt Partners AS og Ergo Finans AS.

This information is subject of the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act)