24SevenOffice ASA blir majoritetseier i Oyatel AS

Oyatel ASA har i flere år utviklet et avansert SaaS (Software as a Service) basert sentralbord for bedrifter. Dette er et produkt som vil være en naturlig modul i 24SevenOffice og selskapets tilbud til markedet. Oyatel modulen gir 24SevenOffice sine kunder blant annet følgende fordeler:

-         automatisk telefonistatistikk integrert i CRM systemet
-         mulighet til å ringe direkte fra CRM systemet
-         kontrollpanel av sentralbordet og ditt eget telefonnr integrert i 24SevenOffice
-         avansert køfunksjonalitet med ventemusikk
-         automatisk sentralbord med tastevalg
-         presence pr bruker i 24SevenOffice

Samarbeidet vil ha synergi på flere områder. Siden flere og flere kunder krever CRM systemer med avanserte og integrerte telefonisentraler vil 24SevenOffice ASA nå kunne levere et mer komplett produkt, som igjen vil løfte salget for begge parter. Oyatel AS og 24SevenOffice ASA vil også utfylle hverandre på teknologisk kompetanse og produktutvikling. Oyatel AS er en eksiterende partner med 24SevenOffice.

- Våre produkter passer sammen som hånd i hanske. Det betyr mye for oss å få tilgang til 24SevenOffice sine kunder og deres ledende web/AJAX-teknologi, samt omfattende SaaS plattform, sier Fredrik Haare, Daglig leder, Oyatel AS.

24SevenOffice ASA vil ved å gjennomføre en emisjon på NOK 4 259 155 og ved å kjøpe 30 aksjer få kontroll over 50,4425 % av aksjene i Oyatel AS. 24SevenOffice ASA har også en opsjon på å kjøpe de resterende aksjene i selskapet i perioden fra 01.01.2011 til 31.12.2011.

Oyatel AS har budsjettert med en omsetning på 6 millioner kroner i 2008 og selskapet prises til 7,2 millioner i disse transaksjonene.

Kontaktperson:
Ståle Risa COO, tlf 92235847, e-post str@24SevenOffice.com