24SevenOffice har fullført den viktige integrasjonen med Google

24SevenOffice skal i fase 1 av internasjonaliseringen distribuere sitt system, 24SevenOffice World Edition, på Google Apps Marketplace som vil representere en ny og kostnadseffektiv distribusjonskanal med tilgang til mer enn 25 millioner brukere over hele verden. Forutsetningene for å kunne distribuere på Google sin markedsplass er at løsningen er integrert med Google Apps.

24SevenOffice har nå fullført integrasjonen til Google med single sign-on som betyr at kundene kan logge inn i 24SevenOffice med sitt Google brukernavn og passord, samt hente ut sine Google dokumenter i filområdet i 24SevenOffice. Denne integrasjonen er nå ferdig testet internt og er i dag lansert i beta hos utvalgte kunder. Google integrasjonen har vært et av de viktigste utviklingsløftene for lansering av 24SevenOffice World Edition. I dag har vi samtidig lansert på samme måte synkronisering av Gmail, Google kalender og Google kontakter.
Alt er derfor i rute for lansering av 24SevenOffce World Edition tidlig Q2 2011 som tidligere annonsert og forutsetningene for å kunne lanseres på Google Apps Marketplace er oppfylt.

- Google har over 3 millioner bedriftskunder og får over 4 000 nye hver dag på Google Apps for bedriftsmarkedet. Når vi nå er integrert med Google kan vi selge våre webbaserte prosjekt og økonomisystemer til alle kundene gjennom Google sin markedsplass med integrerte webbaserte systemer. Ser man på prosjektstyringssystemer på denne markedsplassen som har samme integrasjonsgrad med Google som oss finnes det kun to andre konkurrerende løsninger, så det er store muligheter når vi lanserer der, sier Ståle Risa COO i 24Seven Technology Group ASA.

Integrasjonen mellom 24SevenOffice og Google vil gi kundene en svært effektiv prosjektstyring og tilhørende samhandling i et prosjekt.

- Tidligere måtte våre kunder bruke en installert software for tekstbehandling og regneark. Med denne integrasjonen derimot har kundene tilgang til alt rett i en nettleser uten noen form for installasjon, sier Risa

Om 24SevenOffice World Edition
24SevenOffice World Edition vil fungere på alle nettlesere og baseres på 24SevenOffice sitt prosjektstyringssystem som ble lansert høsten 2010. Systemet inneholder blant annet komplett prosjektplanlegging og styring, timeføring og dokumentdeling. Brukere kan fritt invitere eksterne deltakere til å dele informasjon i sitt prosjekt. Systemet skal distribueres på Google Apps Marketplace fra Q3 2011.

Om Google Apps Marketplace
Google Apps Marketplace tilbyr webbaserte systemer som for eksempel prosjektstyring, crm, timeføring, osv integrert med Google Apps. Per i dag er det to andre leverandører av prosjektstyringssystemer som har samme integrasjonsgrad med Google som 24SevenOffice.

For mer informasjon kontakt
Ståle Risa, COO, str@24SevenOffice.com eller mobil 922 35 847