Avslag på forliksforslag til Active 24 ved Mamut og beslutning om anke

Vårt forslag til forliksavtale med Active24 AS ved Mamut ASA sendt den 4 Juni og vårt utvidede forslag sendt Adm Dir Eilert Hanoa den 14 Juni, hvor vi i tillegg tilbyr 1000 timer med utviklingsressurser for å konvertere deres terminalserverløsning til en webbasert SaaS applikasjon, er nå avslått av motparten.

Vi er skuffet over at Mamutkonsernet ikke med dette ville legge konflikten bak seg, spesielt siden vi tilbyr en større kompensasjon enn hva vi er dømt til å betale. Dette kan ikke tolkes annerledes enn at Mamutkonsernet faktisk mener de vil tjene mer på å selge sine egne produkter enn konkurrentens, som 24SevenOffice ASA har hevdet hele tiden, sier CFO Truls Hauger.

Vi mener riktignok at SaaS er en bedre leveransemodell enn CDrom eller eventuelt terminalserver løsninger, men det er helt utenkelig at Mamutkonsernet ikke kunne selge en eneste lisens av sine egne produkter til Active24 sin kundemasse i en dekningstransaksjon, slik som dommen legger til grunn. Vi ber ellers de som følger 24SevenOffice ASA om å merke seg at de begrunnelser som ligger bak det uberettigede kravet som Mamut ASA har fremmet åpenbart ikke gjør seg gjeldende for de beslutninger som Mamut ASA treffer i sin drift. 24SevenOffice har derfor i dag fredag 18. Juni 2010 anket dommen, sier COO Ståle Risa i 24SevenOffice.