Gjør kraftselskapene til fullverdige teleleverandører

Erate og 24SevenOffice med felles-satsing:
Gjør kraftselskapene til fullverdige teleleverandører

Erate AS har hatt suksess som tilrettelegger i mobilmarkedet og utvider nå tjenestespekteret med fast-telefon og virtuell telefonisentral.  Erate satser nå på vekst i kraftsektoren.

Satsingen i kraftsektoren henger sammen med avtalen Erate nå har inngått med Oyatel AS - et datterselskap av 24 SevenOffice. Avtalen innebærer at Erate benytter Oyatels plattform for virtuell PBX.  Erates totaltilbud gjør kraftselskapene til fullverdige teleleverandører.

- Kraftselskapene sitter på kundene og er i stor grad inne på bredbåndsmarkedet allerede. Skrittet er ikke langt til å bli en fullverdig teleoperatør. Med Erates totalløsning kan de raskt tilby et bredt spekter av tjenester under sin egen merkevare. Vår ambisjon er å inngå avtaler om 40 000 linjer allerede i år, sier daglig leder Ove Vik i Erate.

Erate vil med Oyatel-samarbeidet kunne tilby et komplett virtuelt telefoni-sytem og på sikt et videokonferansesystem. Bedriftens tefonsentral ligger da plassert på en ekstern server (IP PBX hosting).  Man sparer derfor kostnaden for installasjon og dyr hardware. Via webgrensesnittet kan man enkelt endre oppsett på telefonsystemet uten å bruke penger på å leie inn teknisk kompetanse.

- Oyatel AS har markedets ledende virtuelle PBX generelt, men det er den omfattende community-baserte plattformen som har vært utslagsgivende for Erates valg av Oyatel. Community tjenester er stadig viktigere både for bedrifter og privatkunder, sier daglig leder Ove Vik i Erate.

Om Erate AS
Erate er tilrettelegger av basissystemer for tjenestetilbydere innen telekom, kraft og finans. I leveransene inngår blant annet daglig drift av systemer for fakturering og kundeadministrasjon. Bedrifter kan dermed klare seg med langt lavere grunninvesteringer. Raskere lønnsomhet og stordriftsfordeler fra dag én, samt mulighet for å fokusere på salg og markedsføring er hva Erate ønsker å bidra med til sine kunder.

Om Oyatel AS:
Oyatel er en offentlig teleoperatør i Norge og Sverige med kontorer i Oslo, Skien, Trondheim og Stockholm. Selskapet eies av det børsnoterte konsernet 24SevenOffice ASA.

Kontaktpersoner:
Ove Vik på telefon 997 55 550, ove.vik@erate.no