Ledende regnskapskjede velger andregenerasjons web

-Saga Services inngår strategisk samarbeid med 24SevenOffice

24SevenOffice ASA har inngått et strategisk samarbeid med Saga Services, en av Nordens ledende regnskapskjeder. Gjennom 24SevenOffice sin andregenerasjons internettplattform vil Saga Service tilby sine om lag 4000 nordiske kunder å ta i bruk et community-basert ERP-system hvor ressurser og informasjon enkelt kan deles på tvers av bedrifter.

- 24SevenOffice er en ledende og innovativ aktør som tilbyr en komplett og fremtidsrettet løsning. Vi anser at 24SevenOffice er den aktøren som har kommet desidert lengst innenfor regnskapsløsninger på internett. Vi ser på dette som en unik mulighet til å implementere en løsning som på mange måter vil skape en enklere og mer dynamisk hverdag for våre kunder, sier Knut Erik Haugerud, administrerende direktør i Saga Services.

En ny måte å jobbe på
Intensjonen med samarbeidet er å få flest mulig av regnskapskontorene over den webbaserte plattformen. Innen utgangen av 2008 skal allerede 200 av de Saga Services kunder ha tatt i bruk 24SevenOffice. Parallellt skal alle nye kunder introduseres for samarbeidet.

- Digital regnskapsføring og integrert bilagsflyt vil etter hvert bli standarden i bransjen. Med integrasjon mot nettbank, omfattende rapporteringsmuligheter og drilldown, skaper 24SevenOffice en svært god prosessflyt for regnskapsførere. Når våre kunder i tillegg kan dele bedriftsorientert informasjon, som f.eks reskontro, kalender, produktdata og filer på tvers av organisasjoner, snakker vi om en plattform som vil ha stor innvirkning på hvordan bedrifter vil kunne samarbeide fremover, påpeker Haugerud.

- Når en såpass stor aktør som Saga Services satser så sterkt på webbasert forretningsdrift, er dette med på å bekrefte den kraftige veksten i Software as a Service (SaaS) som en distribusjonskanal også i Norge, sier COO i 24SevenOffice, Ståle Risa.

For mer informasjon kontakt:

24SevenOffice ASA : COO Ståle Risa, mob 92235847, e-mail: str@24SevenOffice.com
Saga Services AS: Knut Erik Haugerud, mob 40408660, e-mail: knut@sagaservices.no

Om Saga Services:
Saga Services ble etablert som et kjedekonsept blant regnskapskontorer i januar 2003, og består av kvalitetsbevisste og moderne regnskapskontorer fra hele Norden. I Norge er kjeden representert med kontorer fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. I kjeden er det totalt 175 ansatte hvorav 125 av disse jobber i Norge. Kjeden håndterer på nordisk basis omlag 4000 kunder. For mer informasjon ring +47 40 40 86 60 eller se www.sagaservices.no

Om 24SevenOffice:
24SevenOffice ASA er Europas ledende leverandør av integrerte forretningssystemer levert som en tjeneste på internett, også kalt programvare som en tjeneste (SaaS). Systemet inneholder alt en bedrift trenger for den daglige driften og inkluderer alt fra regnskap, fakturering og logistikk til kundebehandling og salgsstøtte (CRM), e-post, fil- og dokumenthåndtering, gruppekalender og prosjektstyring. 24SevenOffice har hovedkontor i Oslo, totalt 80 ansatte og ca 9000 brukere. Selskapet har tidligere inngått strategiske partnerskap med blant annet WebEx Communications, Fokus Bank, Intrum Justitia, Crystone og Dun & Bradstreet. For mer informasjon ring 21 54 81 00 eller se www.24sevenoffice.com