Unngå skader fra knust glass

Report this content

Unngå skader fra knust glass Glass er et av de mest brukte bygningsmaterialer. Men glass er sårbart, og kan være svært farlig. Hvert år skades mange mennesker av knust glass. Enkelte næringsmiddelprodusenter og andre er pålagt å følge et «BRC»-krav som sier at «alle vinduer av glass skal være beskyttet mot brekkasje». 3M Scotchshield ekstra kraftig sikkerhetsfilm er en særdeles sterk og klar beskyttende, selvklebende film som settes på innsiden av vindusruter. Dersom vinduet skulle knuses, sørger sikkerhetsfilmen for at glassbitene holder seg på plass i rammen og beskytter dermed alle som befinner seg i nærheten. I produksjonslokaler vil standard bygningsglass med sikkerhetsfilm være langt sikrere enn vanlig glass. Filmen kan settes både på gamle og nye vinduer. Eksisterende standard tolags isolerglass eller standard énlags glass blir sikrere ved å sette 3M Scotchshield ekstra kraftig sikkerhetsfilm på glasset. Filmen monteres raskt på innsiden av vinduene av spesialister. Filmen leveres også som en effektiv solavskjerming i tre ulike toninger. Filmen er basert på en teknologi med mange syltynne lag av polyester som klebes sammen med et svært sterkt lim. Nøytrale tester viser at 3M Scotchshield ekstra kraftig sikkerhetsfilm er opp til 44 ganger mer motstandsdyktig mot å rives i stykker enn øvrige standard sikkerhetsfilmer med samme tykkelser. Når Scotchshield er montert på standard glass er den godkjent etter kravene i Norsk Standard NS-EN 12600 «Prøving av motstand mot tunge støt - personsikring i 3 ulike klasser - 3, 2, 1» (tidligere NS 3213 klasse F1, F2, F3). Denne norske standarden er identisk med Europeisk Norm. 3M gir ti års produktgaranti når 3M Garantibevis er ferdig utfylt av autorisert forhandler og returnert 3M. For mer informasjon kontakt 3M Norge A/S, avd. Dekorprodukter, tlf. 06384 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/16/20040416BIT21080/bild.html Bilde