Vindusfilm med «nattsyn»

Report this content

Vindusfilm med «nattsyn» Vindusfilm som festes på innsiden av eksisterende eller nytt vindusglass har mange fordeler. Den hindrer blendende sollys, reduserer innetemperaturen på varme dager, eliminerer falming på møbler og interiør, reduserer varmetapet ut gjennom glasset på kalde dager og hindrer innsyn. Ulempen har vært en kraftig speilvirkning og redusert utsyn i mørket. En ny vindusfilm fra 3M løser dette problemet. Ny teknologi 3Ms nye Scotchtint Night Vision solskjermingsfilm slipper inn mye naturlig dagslys og gir samtidig perfekt utsyn - også når det er mørkt ute. En ny teknologi gjør at filmen reduserer solvarmen inn gjennom glasset med opptil 63 prosent, blendende lys med opp til 82 prosent og falming med 99 prosent. Dessuten reduseres varmetapet ut gjennom vindusglasset med 6 prosent. Filmen er vedlikeholdsfri og monteres innvendig på tolags klart isolerglass eller tolags farget isolerglass. Lav refleksjon I motsetning til andre typer solskjermingsfilmer har Night Vision-filmene en svært lav innvendig refleksjon. Den tilsvarer den refleksjonen som finnes i vanlig vindusglass. Dermed er utsynet det samme som for glass uten solskjermingsfilm. Fordelene er beholdt, men ulempene er borte. Teknologien som gjør det mulig å oppnå lav innvendig refleks og samtidig effektiv beskyttelse mot falming kalles «Color Stable». En annen viktig egenskap ved Night Vision-filmene er at de slipper naturlig lys inn i bygningen. Man unngår det typiske grå blå lyset som mange vindusfilmer gir. Dette gir et bedre arbeidslys på kontorer og triveligere innemiljø i private hjem. Filmer som reduserer solvarme reduserer også kostnadene til luftkondisjonering. Med vindusfilm på innsiden av vindusrutene unngås store fastmonterte solskjermer rundt vinduene utvendig. Den nye linjen med vindusfilm leveres i fire ulike fargetoner med litt varierende solskjermingsfaktorer (NV-15, NV-25, NV-35 og NV-45). Som med alle andre solskjermingsfilmer fra 3M gis det en utvidet produktgaranti på ti år hvis 3M Garantibevis er fylt ut av autorisert forhandler og returnert 3M for registrering. For mer informasjon kontakt 3M Norge A/S, avdeling Dekorprodukter, tlf. 06384 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/16/20040416BIT21090/bild.html Bilde