Nysgjerrig spionering på skjermen?

Næringslivet risikerer store tap i forbindelse med at forretningsinformasjon fanges opp av nysgjerrige blikk fra uvedkommende. Ansatte behandler sensitiv informasjon åpenlyst på sin PC og problemet kan være like stort på fly- og togreisen, som det er til daglig på kontoret.

Løsning på dette problemet er et enkelt filter fra 3M, såkalt ”privacy filter”, som passer både til bærbare og stasjonære PC’er og som er meget enkelt å montere utenpå skjermen. 3M Privacy filter fungerer slik at kun personen som sitter rett foran skjermen kan se skjermbildet. Sidemannen vil bare kunne se en sort blank skjerm. 3M’s produktlinje er godt tilpasset dagens trender, der beskyttelse av informasjon blir stadig vanskeligere. Færre ansatte har et eget kontor, da det går mot moderne miljøer med åpne kontorlandskap. Her jobber man tettere på hverandre enn før uten særlig skjerming. Det er også vanlig å ha kunder på besøk. Stadig flere jobber med laptop på flyreisen for å være så effektiv som mulig. Det viser seg at ni av ti (89 prosent) flyreisende, innrømmer at de spionerer på PC-skjermen til naboen. 3M leverer i dag 3M Privacy filter til mange bedrifter i alle bransjer. Ifølge 3M Norge’s Anders Tosterud er det ingen begrensninger til hvilken bransje som kan benytte dette filteret. Vi tror dette er løsningen for alle bedrifter som har behov for å beskytte sensitiv informasjon. Filteret er en rimelig tilleggsinvestering for å beskytte data på linje med andre tiltak som innbruddskoder og virusbeskyttelse. 3M Privacy filter kan kjøpes hos store norske leverandører av kontor- og datarekvisita.