• Abax/

ABAX lanserer selskapet Fair - en ny innovasjon for kommersiell bilforsikring

Lese original

I November 2023 ble Fair Bilförsäkring lansert i Sverige og ambisjonene til den nye bilforsikrings-spesialisten er å bli lansert i flere land. Som et ledd i denne strategien lanserer ABAX i dag Fair Bilforsirking for det Norske markedet. Løsningen selskapet kommer med er en helt ny og datadrevet teknologisk innovasjon for kommersiell bilforsikring

Fair bruker omfattende analyser og data for å optimalisere en mest mulig rettferdig forsikringspremie for bedrifters bilpark. Dette muliggjør skreddersydd prising med personlige tilbud basert på faktisk kjøreadferd. Fair bilforsikring lanseres i første omgang til ABAXs Norske kundebase med et volum på 200.000+ tilkoblede biler med digitale kjørebøker.

40% av alle personskader i trafikken skjer i arbeidstiden, og derfor streber Fair etter å hjelpe sine kundene med å forstå og redusere risikoen i trafikken. Transparente rapporter om bedriftens addferd i trafikken sendes på en månedlig basis. Raporten vil gi kundene tydlig oversikt over utviklingen i bedriftens addferd i trafikken og gi spesifikke tips til hvordan de kan redusere risko for at de ansatte skal ende i en ulykke.

– Fair ble grunnlagt på ideen om at bilforsikring kan bli bedre, mye bedre! Takket være vår datadrevne innsikt kan vi skape skreddersydde tilbud for alle våre potensielle kunder. Vi beregner rett og slett forsikringspremien på hvordan bilene brukes, og vi ser fra vår lansering i Sverige at vi har skapt betydelige besparelser for våre nye forsikringskunder sier Jørgen Johansson Skalleberg, administrerende direktør i Fair Insurance

For å oppnå kundeløftet om en transparent og rettferdig bilforsikring, bruker Fair prediktiv risikoinnsikt generert i samarbeide med selskapet Greater Than. Eir er forsikringsgiver for Fair bilforsikring og er et heldigitalt forsikringsselskap og leverandør av forsikringskapasitet og skadeoppgjør til Fair sin teknologiske plattform.

– Denne type innovasjon vi har gjort med lanseringen av Fair, er et godt eksempel på hvordan vi kan bruke relevant mobilitetsdata til å akselerere forretningsutvikling samtidig som den leverer en stor verdi for kundene. Det unike med Fair er at kundene selv kan påvirke sin risiko og forsikringskostnad løpende. Dette er et ledd i vår strategi om i fremtiden levere verdidrevne tjenester basert på faktiske data, sier Emma Dyga, CEO i ABAX AS.

Jørgen O.J. Skalleberg
CEO, Fair Car Insurance
E-post: jorgen.johansson.skalleberg@faircarinsurance.com

Om ABAX:

ABAX er en ledende europeisk telematikk IoT (Internet of Things) plattform som leverer løsninger for tilkoblet mobilitet innen kjøretøysporing, verktøysporing og utstyrskontroll.

Vår misjon er å levere mobilitetsdata som gir kundene innsikt til å oppnå mer med mindre. Vi støtter bedrifter som er avhengige av feltarbeidere for produksjon, levering og vedlikehold av produkter, varer og tjenester. Ved å tilby handlingsrettede data og automatisert rapportering, hjelper vi kundene med å optimalisere feltoperasjoner, overholde regelverk og oppnå betydelige driftsbesparelser.

Med over 500 000 sporede mobile eiendeler og mer enn 40 000 kunder, har ABAX en bevist historie med å oversette kundebehov til kraftige løsninger gjennom vår avanserte dataanalyseplattform.

Om Fair Car Insurance:

Fair Car Insurance er et nytt, uavhengig kommersielt bilforsikringsmerke utviklet for å levere datadrevet verdi til forsikringskunder. Eir Insurance AB står for distribusjon, forsikringsdekning, skadebehandling og forsikringsadministrasjon på vegne av Fair. Som en avlegger fra ABAX, et av Europas ledende telematikkselskaper, vil Fair lanseres med et unikt tilbud til ABAXs nåværende kunder i Norge, som dekker et omfattende volum på over 200 000 tilkoblede kjøretøy. Senere i år vil Fair bli tilbudt flere personer i Sverige, med planer om lansering i flere land. Lær mer på: Fair Car Insurance

Sitater

Jørgen O.J Skalleberg, CEO Fair Car Insurance