ABAX utnevner ny M&A-direktør: Nederlandske Tom Kocken skal styrke arbeidet med strategisk vekst i teknologiselskapet

Larvik, Norge - 21. februar 2024 – ABAX, en ledende leverandør av telematikk og smart mobilitetsteknologi, har ansatt Tom Kocken som ny direktør for fusjoner og oppkjøp (M&A). Kocken tiltrer stillingen 1. mars 2024.

ABAX oppretter direktørrollen som nok en bekreftelse på strategien om å styrke sin posisjon i markedet. Ansettelsen av Kocken markerer et viktig steg i arbeidet med å sikre strategisk vekst, og å øke verdien for ABAX sine kunder og interessenter. Med fokus på innovasjon og bærekraft forventes det at satsningen på strategiske oppkjøp vil bidra til å utvide selskapets produktportefølje, samt hente inn ny kompetanse og ekspertise.

Dette vil styrke ABAX sin posisjon som en ledende aktør i telematikksektoren. Ved å utnytte synergieffektene oppkjøpene fører med seg, er ABAX dedikert til å levere enda større verdi til kundene sine, øke tjenestetilbudet, og forbedre brukertilfredsheten.

– Vårt mål er å skape en vinn-vinn-situasjon der både ABAX og selskapene vi slår oss sammen med kan lykkes. Gjennom strategiske oppkjøp sikter vi mot å bygge en sterkere, mer mangfoldig organisasjon som er godt rustet for innovasjon, og å lede i et marked med sterk konkurranse, sier Tom Kocken.

Emma Dyga, administrerende direktør i ABAX, er sikker på at Kocken er rett person for jobben:

– Vi er trygge på at Tom vil ha en viktig rolle i arbeidet med å drive M&A-strategien vår fremover. Hans strategiske tankesett og dyptgående forståelse av bransjen vi opererer i, er akkurat det ABAX trenger for å realisere visjonen om å bli en global leder innen telematikk og smartmobilitetstjenester, sier Dyga.

Lin Eriksson Nordstrom
Head of MarCom
lin.nordstrom@abax.com

ABAX er et av Europas største telematikkselskaper og hjelper selskaper med å få kontroll på kjøretøy, maskiner og verktøy. ABAX sine løsninger reduserer mobilitetskostnader, fremmer bærekraft og optimaliserer for økonomisk effektivitet – det er SMART MOBILITY. Hovedkontoret ligger i Larvik, og er representert i Europa med over 350 ansatte fordelt på markedene i Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Belgia, Polen og Storbritannia. ABAX har gjennom avanserte teknologiløsninger over 500 000 sporede mobile eiendeler og over 40 000 kunder over hele Nord-Europa.

Sitater

Vi er trygge på at Tom vil ha en viktig rolle i arbeidet med å drive M&A-strategien vår fremover. Hans strategiske tankesett og dyptgående forståelse av bransjen vi opererer i, er akkurat det ABAX trenger for å realisere visjonen om å bli en global leder innen telematikk og smartmobilitetstjenester.
Emma Dyga, CEO ABAX
Vårt mål er å skape en vinn-vinn-situasjon der både ABAX og selskapene vi slår oss sammen med kan lykkes. Gjennom strategiske oppkjøp sikter vi mot å bygge en sterkere, mer mangfoldig organisasjon som er godt rustet for innovasjon, og å lede i et marked med sterk konkurranse.
Tom Kocken, M&A Director ABAX