Onix Work integrerer ny plattform og sporing fra ABAX

Onix Work og ABAX vil gi kundene en sømløs opplevelse ved å koble all informasjon om bedriftenes eiendeler inn på en og samme plattform.

Ny integrasjon passer inn i vekststrategien

Onix Work leverer tjenester til offshore og løfteindustrien, som vil utøke kundegruppen til ABAX, som per i dag består av en betydelig andel fra bygg og anleggsbransjen.

Onix har som mål om å utvikle tjenester som vil forbedre arbeidshverdagen til kundene, og integrasjoner som denne er tro til strategien.

Bedriftsnavnet vårt er hentet fra mytologien om føniksen som gjenoppstår yngre og sterkere. Integrasjoner som denne passer inn i vår strategi om å utvikle oss til det bedre og spille kundene våre gode, sier Jens Blom, CEO i Onix

Integrasjoner som denne vil gi kundene en konkurransefordel gjennom økt effektivisering og vil hjelpe dem med å komme i gang med digitalisering.

Jens Blom, CEO Onix

Foto: Jens Blom, CEO Onix

Gir kundene en god arbeidsflyt

Kundene til Onix er i dag representert i ulike industrier som bygg og anlegg, løft og kran, maritim, kraft, offshore og shipping. Skytjenesten til Onix gir bransjene over en mulighet for eiere, forhandlere og inspektører til å samarbeide og dele informasjon om eiendelene, og nå vil kundene få opp koordinatene til eiendelene.

Ved å ta i bruk integrasjonen vil all informasjon om bedriftens eiendeler flyte sømløst. Det vil eliminerer behovet for å klippe og lime inn data mellom systemer, eller bruke e-post for å kommunisere viktig informasjon på tvers av teamene.

Ved å samle all informasjon i en og samme plattform vil kunden spare betydelig med tid. Ikke bare vil de se hvor eiendelene er lokalisert, men alle involverte vil se den samme informasjonen, sier Commercial Integration Manager, Bjørn Brustad

Foto: Bjørn Brustad, Commercial Integration Manager, ABAX

Om selskapene

Onix AS er et norsk softwareselskap som utvikler og leverer nettportalen Onix Work, som brukes over hele verden for å administrere løfteutstyr og andre typer arbeidsutstyr. Onix digitaliserer arbeidsprosesser for leverandører, kontrollører og operatører av arbeidsutstyr, og er markedsleder i Norge med flere store kunder i Europa og andre kontinenter. Teamet består av 20 dyktige medarbeidere.

ABAX
Bjørn Brustad

Commercial Integration Manager
bjorn.brustad@abax.com

Onix
Jens Blom

jb@onix.com

ABAX er Europas nest største telematikk selskap og en av de største aktørene innen IoT. ABAX Globale Nettverk består i dag av 43.000 kunder med mer enn 504.500 abonnement - og vokser stadig. Vi ligger i forkant av markedet med tjenester som knytter bedrifters eiendeler sammen. Vårt oppdrag er å hjelpe kundene med å drive sin virksomhet smartere. Våre løsninger gjør det enklere å øke effektiviteten, overholde lover og regler samtidig som kundene øker lønnsomheten. Vi er representert i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Belgia, Polen og Storbritannia med hovedkontor i Larvik.