AcandoFrontec förnyar ramaavtal med Volvo Personvagnar AB

AcandoFrontec förnyar ramavtal med Volvo Personvagnar AB AcandoFrontec har förnyat ramavtalet med Volvo Personvagnar. Avtalet innebär att AcandoFrontec blir förstahandsleverantör av kvalificerade konsulttjänster inom IT-området till Volvo Personvagnar. Avtalet är tvåårigt och gäller fram till och med år 2005. Tjänsterna omfattar kompetenser inom affärssystem, integration samt både administrativ och teknisk systemutveckling. -Det är oerhört viktigt för AcandoFrontec att detta avtal förnyas, då Volvo Personvagnar är en av AcandoFrontecs absolut viktigaste kunder. Avtalet innebär att AcandoFrontec får möjlighet att offerera mot samtliga behov från Volvo Personvagnar inom IT- konsultområdet, säger Lars Wollung, VD och koncernchef AcandoFrontec. Mer information: Lars Wollung, VD och koncernchef AcandoFrontec tel 0730 - 211426 Peter Olin, Account manager AcandoFrontec tel 0709 -731076 AcandoFrontec skapades den 1 juli 2003 genom sammanslagning av det tidigare noterade Frontec och det onoterade Acando. AcandoFrontec erbjuder en kombination av omfattande verksamhets- och IT- kunnande. Baserat på erfarenheter från framgångsrika projekt har företaget skapat paketerade erbjudanden inom många viktiga områden. Specialitet är affärsintegration, där AcandoFrontec tillsammans med kunden identifierar och realiserar snabba förbättringar av både processer och IT-stöd. AcandoFrontec har idag 525 medarbetare på 6 kontor i Sverige. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00190/wkr0002.pdf