Accor og Air France-KLM lanserer nytt lojalitetssamarbeid

Air France-KLM og Accor styrker partnerskapet gjennom et nytt og forbedret lojalitetssamarbeid for å gi flere fordeler til sine felles kunder. Nå kan medlemmer i lojalitetsprogrammene Flying Blue og Le Club AccorHotels tjene opp såkalte Miles+Points når de bor på Accors hoteller eller reiser med Air France-KLM. Disse poengene kan deretter konverteres til ulike tilbud hos begge selskapene.

Det er første gang innenfor den europeiske reiselivsbransjen at en hotelloperatør og et flyselskap tilbyr et dobbelt belønningssystem til hele sin globale lojalitetskundebase. Dermed styrker også Accor Group og Air France-KLM Group sitt allerede etablerte partnerskap.

Takket være det nye lojalitetssamarbeidet får kundene økte muligheter til å tjene opp og innløse poeng. Det gjør at både Air France-KLM og Accor Group kan belønne medlemmene sine under alle deler av reisen. Hver gang kunder flyr med Air France-KLM eller bor på et Accor-hotell, vil de samtidig ha mulighet til å opptjene Flying Blue Miles og Le Club AccorHotels belønningspoeng. Disse poengene kan deretter konverteres til ulike tilbud hos begge selskapene.

– Vårt mål er å møte og overgå kundenes forventninger. Å legge til flere alternativer for å tjene opp og innløse Flying Blue Miles, var en viktig drivkraft for utviklingen av Miles+Points, og vi er glade for at vi fikk muligheten til å utvikle programmet sammen med vår partner Accor til fordel for våre felles kunder. Vi streber etter å gjøre Flying Blue til et ledende lojalitetsprogram innen flybransjen ved å fortsette å berike kundereisene i hvert ledd, sier Benjamin Smith, konsernsjef hos Air France-KLM.

– Partnerskapet mellom Air France-KLM og Accor har tatt et stort steg fremover til fordel for våre mest lojale medlemmer. Samarbeidet har ført sammen to ledende aktører fra reiselivsbransjen og omskriver reglene for lojalitetsbygging. Endringen av Accors livsstilslojalitetsprogram, som i fremtiden vil gå under navnet ALL – Accor Live Limitless – vil lede utviklingen av vår langsiktige strategi om «utvidet gjestfrihet» som innbefatter alt fra klassiske hotelltjenester til andre hverdagslige innslag våre medlemmers liv, sier Sebastien Bazin, styreleder og konsernsjef hos Accor.

For å benytte tjenesten Miles+Points må medlemmene inneha en medlemskonto tilknyttet www.flyingblue.com eller s-leclub.accorhotels.com. Deretter kan de tjene opp Flying Blue Miles og Le Club AccorHotels Reward Points automatisk når de flyr med Air France-KLM eller bor på et av Accors hoteller.

For mer informasjon

Development & Operations hos Accor i Norden
E-post: jan.birkelund@accor.com

PR-konsulent hos Accor i Skandinavia
E-post: ingemar@comma.se

Accor er verdensleder innen reise og livsstil samt en digital innovatør som tilbyr unike opplevelser ved nærmere 4 800 hoteller, resorter og bosteder i over 100 land. Med en enestående portefølje av internasjonalt kjente hotellvaremerker – som omfatter alt fra luksushoteller, populære mellomklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor i mer enn 50 år tilbudt en uovertruffen service og ekspertise. I tillegg til et bredt tilbud av overnatting, tilbyr Accor også nye måter å leve og arbeide på pluss å delta i kulinariske opplevelser, natteliv og velvære. Alt er samlet i et av verdens mest fordelaktige hotellojalitetsprogrammer. Accor arbeider også for å fremme bærekraftig utvikling og spiller en aktiv rolle for å gi tilbake til planeten og de lokalsamfunnene som vi lever i. Planet 21 – Acting Here etterstreber positiv gjestfrihet, mens konsernets kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på ressurssvake grupper gjennom yrkesopplæring og muligheter til ansettelse innen hotellgruppens nettverk. Accor SA er notert på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). For mer informasjon, besøk accor.com, eller følg oss på Twitter og Facebook.

Om Le Club AccorHotels
Le Club AccorHotels er Accors historiske og prisvinnende lojalitetsprogram. Med 63 millioner medlemmer verden over og mer enn 70 partnere, tilbyr programmet en unik og attraktiv opplevelse. For noen måneder siden presenterte Accor neste steg i programmets utvikling gjennom lanseringen av ALL – Accor Live Limitless. Den nye plattformen, som lanseres på slutten av 2019, vil forankre og forsterke de varemerkene, tjenestene og partnerskapene som tilbys av gruppens nettverk. Ambisjonen er å skape meningsfulle opplevelser og premiere våre mest dedikerte kunder, gi dem mulighet til å arbeide, leve og hygge seg både hjemme og på reise. Takket være et rikt verdiinnhold kommer Accors Augmentet Hospitality-strategi til live gjennom medialanseringen av ALL, en ny digital plattform, ikoniske samarbeid (kredittkort, mobilitet, flyselskap og underholdning fra AEG, IMG og Paris Saint-Germain) samt en global introduksjonsplan for alle gjester og medlemmer.

Om Flying Blue
Flying Blue, Air France-KLM-gruppens lojalitetsprogram, har 15 millioner medlemmer og samarbeider med 33 flyselskaper og med over 100 andre partnere. Jo mer medlemmene reiser, desto mer belønnes de. Med Flying Blue-kortet kan kundene få tilgang til tjenester som kan gjøre reisen deres enda hyggeligere. På www.airfrance.com og www.klm.com kan medlemmene kontrollere kontoene sine, bestille billetter og legge til bonuspoeng som ikke er registrert. På www.flyingblue.com kan kundene gjennom filmer og veiledninger få tilgang til en komplett presentasjon av Flying Blue-programmet med detaljert informasjon om de ulike Explorer-, Silver-, Gold- og Platinum-nivåene. De kan også se hvordan de kan tjene opp og bruke bonuspoengene og få tilgang til den komplette listen over alle tilbudene i programmet under avsnittet «Flying Blue Store». www.flyingblue.com

Om Air France-KLM
Air France-KLM er en global gigant med en sterk europeisk base som tilbyr passasjerfly, godstransport og vedlikehold. Air France-KLM er ledende innen internasjonal flytrafikk med base i Europa. Gruppen tilbyr kundene sine tilgang til et trafikknettverk med 312 destinasjoner i 116 land takket være samarbeidet mellom Air France, KLM Royal Dutch Airlines og Transavia. Med en total flåte på 550 fly og over 101,4 millioner passasjer per år (2018) tilbyr Air France-KLM daglig opp mot 2 300 flyvninger, i hovedsak fra navene Paris-Charles de Gaulle og Amsterdam-Schipol.

Flying Blue er Europas ledende lojalitetsprogram med over 15 millioner medlemmer. Sammen med Delta Air Lines og Alitalia driver Air France-KLM det største transatlantiske samarbeidet med over 275 daglige flyvninger. Gruppen tilbyr også godstransport og løsninger for aeronautisk vedlikehold. Air France og KLM er dessuten medlemmer i SkyTeam-alliansen som med sine 19 medlemsselskaper gir kundene tilgang til et globalt nettverk med over 14 500 daglige flyvninger til mer enn 1 150 destinasjoner i over 175 land. airfranceklm.com/@AirFranceKLM