Accors livsstilsmerke JO&JOE flytter sammen med IKEA i Wien

Den franske hotelloperatøren Accor åpner nytt i samarbeid med IKEA. I de to øverste etasjene i det planlagte City IKEA i Wien åpner livsstilsmerket JO&JOE "Open House" – et overnattingskonsept som blander herberger med den klassiske hotellopplevelsen og krydrer den med attraktive tjenester og restauranter.

– Den moderne arkitekturen og beliggenheten til det nye City IKEA passer perfekt til det konseptet som JO&JOE tilbyr. Sammen skaper vi et innbydende miljø som gjenspeiler livsstilstrendene til et ungt urbant klientell. Vi er veldig spente på samarbeidet med IKEA og er åpen for videre samarbeid fremover, sier Volkmar Pfaff, administrerende direktør i Accor i Østerrike.

JO&JOE Wien City IKEA tilbyr 345 senger, en restaurant og en takterrasse. Byggingen av den sju etasjer høye bygningen starter i januar 2020 og skal etter planen være ferdig i 2021. JO&JOE finnes allerede i Paris og Bordeaux og ytterligere sju signerte prosjekter er i gang.

JO&JOE "Open House" blir et nytt sosialt sted i Wien som er åpent for både lokale og tilreisende turister. Overnattingskonseptet er en blanding av herberg og den klassiske hotellopplevelsen, krydret med moderne design og et attraktivt utvalg av restauranter og hverdagstjenester. Her kan du spise, drikke, sosialisere og overnatte.

– Gjennom samarbeidet vårt med JO&JOE har vi funnet en partner som er en ideell match for vår urbane målgruppe. - Akkurat som oss tilbyr de kundene sine unike, nye opplevelser og innovative konsepter, sier Viera Juzova, administrerende direktør i IKEA i Østerrike.

Med moderne arkitektur og nyskapende interiør, tilbyr møbelkomplekset en unik handleopplevelse. Kundene kan få de nyinnkjøpte varene sine levert hjem innen 24 timer. - Bygningen kommer også til å ha frodige fasader og en takpark hvor gjestene kan slappe av.

– Her er det to innovasjonssterke krefter som forener seg. Accor er en ledende aktør innen gjestfrihet som lenge har utfordret synet på hotellopphold, ikke minst med varemerket JO&JOE. Så har vi IKEA, som har formet hvordan mennesker over hele verden bor i hjemmene sine. Det blir spennende å følge lanseringen i Wien, som er en viktig destinasjon for nordiske reisende, sier Jan Birkelund, ansvarlig for salg og distribusjon hos Accor i Norden.

For mer informasjon

Development & Operations hos Accor i Norden
E-post: jan.birkelund@accor.com

PR-konsulent hos Accor i Skandinavia
E-post: ingemar@comma.se

Om JO&JOE
Livsstilsmerket JO&JOE ble lansert i september 2016 og er den seneste hotellkjeden i økonomisegmentet i varemerkeporteføljen AccorHotels. Ved å blande det beste fra hotell og vandrerhjem, har JO&JOE laget et nytt konsept som appellerer til yngre målgrupper med deres erfaringer og spontanitet samt deres positive holdning til delingsøkonomi. JO&JOEs "Open House" er en ny måte å se gjestfrihet på, og tilby en unik og moderne opplevelse fra design og service til mat og drikke. Den første JO&JOE åpnet i Hossegor i 2017 og den andre i Paris i 2019, og merket har ytterligere sju signerte prosjekter er i gang.

Accor er verdensleder innen reise og livsstil samt en digital innovatør som tilbyr unike opplevelser ved nærmere 4 800 hoteller, resorter og bosteder i over 100 land. Med en enestående portefølje av internasjonalt kjente hotellvaremerker – som omfatter alt fra luksushoteller, populære mellomklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor i mer enn 50 år tilbudt en uovertruffen service og ekspertise. I tillegg til et bredt tilbud av overnatting, tilbyr Accor også nye måter å leve og arbeide på pluss å delta i kulinariske opplevelser, natteliv og velvære. Alt er samlet i et av verdens mest fordelaktige hotellojalitetsprogrammer. Accor arbeider også for å fremme bærekraftig utvikling og spiller en aktiv rolle for å gi tilbake til planeten og de lokalsamfunnene som vi lever i. Planet 21 – Acting Here etterstreber positiv gjestfrihet, mens konsernets kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på ressurssvake grupper gjennom yrkesopplæring og muligheter til ansettelse innen hotellgruppens nettverk. Accor SA er notert på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). For mer informasjon, besøk accor.com, eller følg oss på Twitter og Facebook.