Gjør søvnen din til et  kunstverk – ny Iphone-app fra Accor

Hotellkjeden Accor satser stort på søvn. Tidligere i år lanserte noen utvalgte hoteller en søvnrobot som tolker søvnmønsteret ditt, og overfører det til et kunstverk. Nå lanseres appen som gjør det mulig for alle Iphone-brukere å ta del av søvnkunsten, uansett om de bor på Accors hoteller eller ikke.

Hver morgen kan du få et unikt kunstverk i telefonen, basert på hvordan du har sovet i løpet av natten. Ved å laste ned SleepArt, en gratis app som også fungerer som vekkerklokke, registreres bevegelsene og lydene du lager når du sover og omtolkes til et virtuelt kunstverk.

– Søvn er så viktig for at vi skal trives, og som hotellkjede vil vi at gjestene våre skal få ut så mye som mulig av en natt hos oss. Nå tilbyr vi alle, uansett om de er gjester hos oss eller ikke, et kunstverk basert på sin egen søvn, sier Jan Birkelund på Accor Hotels.

Undersøkninger viser at 70 prosent av verdens hotellgjester synes at en behagelig seng er den viktigste enkeltfaktoren når de velger hotell i økonomiklassen. Derfor har Accor satset på å utvikle et eksklusivt sengekonsept - Sweet BedTM by Ibis. Dette er første gang en hotellkjede har vært med på å utforme hele sengen. Mer enn 100 000 senger kommer til å fornyes på Ibis i løpet av 2013.

Lenke til Appstore:

Video om SleepArt:

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt:
Salgssjef, Accor Norden
E-post: jan.birkelund@accor.com

Accor, Verdens ledende hotellgruppe og markedsleder i Europa, finnes i 92 land med nesten 3500 hoteller og 450 000 rom. Accors brede tilbud av hotellkjeder – Softel, Pullman, MGallery, Grand Mecure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget og hotelF1 – tilbyr alt fra budsjettalternativer til luksus. Med over 160 000 ansatte på Accors hoteller verden over, tilbyr gruppen kunder og samarbeidspartnere nesten 45 års erfaring, kunnskap og ekspertise.

www.accor.com | www.accorhotels.com