NÅ KOMMER SKYLANDERS SPYRO’S ADVENTURE™ ÅRETS "MÅ HA"-UNDERHOLDNING FOR ALLE BARN

Report this content

SANTA MONICA, CALIFORNIA - 14. OKTOBER 2011Activision Publishing, Inc. (Nasdaq: ATVI) er stolt over å kunne fortelle at Skylanders Spyro’s Adventure nå er tilgjengelig hos forhandlere i Europa. Startpakken inkluderer spillet, tre Skylander actionfigurer, tilbehøret Portal of PowerTM, plakat og samlekort—alt spilleren behøver for å oppleve en etterlengtet kombinasjon av digital og fysisk lek som er helt unik i Skylanders Spyro’s Adventure.

"Alle hos Activision og Toys for Bob har bidratt med all sin pasjon, fantasi og kjærlighet i Skylanders Spyro’s Adventure," sier Eric Hirshberg, administrerende direktør i Activision Publishing. "Og selv om det er gledelig å få anerkjennelse av både forbrukerguiden Toy Insider og Time to Play, er vi aller mest glade over å kunne presentere Skylanders Spyro’s Adventure for det viktigste publikumet: alle unge spillere verden over."

Skylanders Spyro’s Adventure er det første spillet som tilbyr en kombinert opplevelse som gjør lekene levende i en magisk verden via Portal of Power. Og ettersom lekene kan lagre informasjon, kan de brukes overalt — både hjemme og hos venner, på forskjellige plattformer som Nintendo Wii™, Nintendo 3DS™, Xbox 360™, PlayStation®3, PC og Mac i tillegg til webportalen Skylanders Spyro’s UniverseSM. Skylanders Spyro’s Adventures grenseløse, multimodale lek på forskjellige plattformer er en nyhet både for leketøys- og dataspillbransjen, og tilbyr unge spillere et ekte og spennende digitalt eventyr. Barna kan samle over 30 figurer med forskjellige krefter og egenskaper som alle gir en utvidet spilleopplevelse. Den skumle Portal Master Kaos har kastet dem ut av Skylands og forvist dem til jorden, der de er nedfrosset og ser ut som leketøy. Men de er faktisk helt levende på innsiden, og det er bare spillerne som kan frigjøre dem ved å plassere dem på Portal of Power slik at de kan vende tilbake til Skylands og beseire Kaos.

Activisions egne medarbeidere har samarbeidet med de fremste i Hollywood for å skape Skylanders Spyro’s Adventures unike verden. Spillet og teknologien er utviklet hos Activisions Novato-studio i California, Toys for Bob, under ledelse av kreativ direktør og studiosjef Paul Reiche. Historien er skrevet av Alec Sokolow og Joel Cohen – to av de Oscarnominerte forfatterne bak Toy Story-filmene. Spillets kjenningsmelodi er skrevet av den Oscarbelønte komponisten Hans Zimmer, og Lorne Balfe har skrevet resten av musikken.

Skylanders Spyro’s Adventure inkluderer et spennende eventyr for én spiller, samarbeidsmodus, stridsmodus, problemløsning og skattejakter. Resultatet er en rekke figurer med høy samleverdi, en engasjerende historie og en enestående interaktiv underholdningsopplevelse. For mer informasjon, besøk http://www.skylanders.com/

Activision European Media Asset Centre

Medlemmer av pressen kan besøke og registrere seg på Activisions European Media Centre for å laste ned høykvalitets video for kringkasting, video for Internett, bilder i høy oppløsning og finne generell informasjon om spillet.

Media Centre: www.activision-pressassets.eu

Om Activision Publishing, Inc.

Activision Publishing, Inc. har hovedkvarter i Santa Monica, California og er en ledende utvikler, utgiver og distributør av interaktiv underholdning og fritidsprodukter.

Activision driver virksomhet i USA, Canada, Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Sverige, Spania, Norge, Danmark, Nederland, Australia, Sør-Korea, Kina og Taiwan. Mer informasjon om Activision og deres produkter finnes på selskapets nettside www.activision.com.

For informasjon, kontakt:

Janette Cohen Scalie
Nordic PR Manager, Activision

Lilla Bantorget 15

Direkte: +46 (0)8 55045015
Mobil: +46 (0)73 6525527
Janette.Cohen@activision.com

Cautionary Note Regarding Forward-looking Statements: Information in this press release that involves Activision Publishing’s expectations, plans, intentions or strategies regarding the future are forward-looking statements that are not facts and involve a number of risks and uncertainties. Activision Publishing generally uses words such as “outlook,” “will,” “could,” “would,” “might,” “remains,” “to be,” “plans,” “believes,” “may,” “expects,” “intends,” “anticipates,” “estimate,” future,” “plan,” “positioned,” “potential,” “project,” “remain,” “scheduled,” “set to,” “subject to,” “upcoming” and similar expressions to identify forward-looking statements. Factors that could cause Activision Publishing’s actual future results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements set forth in this release include, but are not limited to, sales levels of Activision Publishing’s titles, shifts in consumer spending trends, the impact of the current macroeconomic environment, the seasonal and cyclical nature of the interactive game market, Activision Publishing’s ability to predict consumer preferences among competing hardware platforms, declines in software pricing, product returns and price protection, product delays, retail acceptance of Activision Publishing’s products, adoption rate and availability of new hardware (including peripherals) and related software, industry competition including from used games and other forms of entertainment, litigation risks and associated costs, rapid changes in technology, industry standards, business models including online and used games, and consumer preferences, including interest in specific genres such as music, first-person action and massively multiplayer online games, protection of proprietary rights, maintenance of relationships with key personnel, customers, licensees, licensors, vendors, and third-party developers, including the ability to attract, retain and develop key personnel and developers that can create high quality “hit” titles, counterparty risks relating to customers, licensees, licensors and manufacturers, domestic and international economic, financial and political conditions and policies, foreign exchange rates and tax rates, and the identification of suitable future acquisition opportunities and potential challenges associated with geographic expansion, and the other factors identified in the risk factors sections of Activision Blizzard’s most recent annual report on Form 10-K and any subsequent quarterly reports on Form 10-Q. The forward-looking statements in this release are based upon information available to Activision Publishing and Activision Blizzard as of the date of this release, and neither Activision Publishing nor Activision Blizzard assumes any obligation to update any such forward-looking statements. Forward-looking statements believed to be true when made may ultimately prove to be incorrect. These statements are not guarantees of the future performance of Activision Publishing or Activision Blizzard and are subject to risks, uncertainties and other factors, some of which are beyond its control and may cause actual results to differ materially from current expectations.

# # #

Skylanders Spyro’s Adventure and Portal of Power are trademarks and Spyro and Activision are registered trademarks of Activision Publishing, Inc. All other trademarks and trade names are the properties of their respective owners. All rights reserved.