AddSecure kunngjør Head of M&A og utnevner samtidig ny CFO

Lese original

AddSecure fortsetter fokuset på vekst med Nils Kjölhedes tiltredelse i den nyopprettede rollen som Head of Mergers & Acquisitions. Samtidig tiltrer Rasmus Pedersen som ny CFO.

AddSecure, en ledende Europeisk leverandør av premium løsninger for sikret kritisk kommunikasjon og data, har utnevnt nåværende CFO, Nils Kjölhede, til Head of Mergers & Acquisitions. Den nyopprettede rollen skal lede videre utvikling og ekspansjon av selskapet.

I løpet av de tre siste årene har AddSecure gjort flere strategiske oppkjøp og det høye nivået av M&A-aktiviteter fortsetter i årene som kommer. I sin nye rolle kommer Kjölhede å ha ansvar for å identifisere oppkjøpsmuligheter som samsvarer med AddSecure forretningsstrategi og lede alle tilhørende forhandlingsprosesser.

– Oppkjøp er et viktig grunnlag i vår strategi for å øke nærværet i Europa i de kommende årene. Takket være Nils lange erfaring styrker vi mulighetene våre innen M&A og fortsetter å bygge vårt globale nærvær. Jeg ser frem imot å fortsette vårt tette samarbeid med å oppnå vekst videre fremover, og vil takke Nils for hans utmerkede arbeid som CFO, sier Stefan Albertsson, CEO i AddSecure.

I forbindelse med Kjölhedes tiltredelse i rollen som Head of M&A, utnevner AddSecure Rasmus Pedersen som CFO. Pedersen har lang erfaring fra sikkerhetsbransjen og har hatt ledende roller i Verisure UK, Falck A/S og Securitas AB. Pedersen seneste rolle var som CFO i Hoist Group. Der ledet han den finansielle integrasjonen av tre store internasjonale selskap i Europa, implementeringen av en stadardisert rapporteringsprosess for hele konsernet og drev organisk vekst gjennom forbedret resultatsynlighet.

Pedersen har en Masters of Economics and Business Administration fra Copenhagen Business School i Danmark.

– Rasmus er en kyndig leder og har lang erfaring med å drive endring og vekst i globale selskap, sier Stefan Albertsson, CEO i AddSecure. Hans tiltredelse kommer på et ideelt tidspunkt, i og med at vi ekspanderer innen nye markedssegment. Med sin brede økonomiske ekspertise og omfattende ledererfaring er jeg sikker på at Rasmus er den rette personen for å lede selskapet videre i vår neste vekstfase.

Pedersen skal lede selskapets globale finansfunksjon og sette den overordnede forretnings- strategien i samarbeid med den øvrige konsernledergruppen.

– Jeg ser frem imot å begynne i AddSecure og å ta en aktiv rolle i selskapets reise mot å bli den ledende aktøren i Europa innen sikret kritisk kommunikasjon og løsninger, sier Rasmus Pedersen. Jeg har til hensikt å sørge for at AddSecures fortsatt oppnår sterke finansielle resultater og en optimal drift.

Pedersen vil rapportere direkte til CEO Stefan Albertsson, samt inngå i selskapets konsernledergruppe. Endringene trer i kraft umiddelbart.