​Contal endrer navn til AddSecure Smart Rescue

Lese original

Den 18. februar 2019 endrer Contal Security AB firmanavn til AddSecure Smart Rescue AB. Contal har siden i fjor vært en del av AddSecure-gruppen, og går nå også inn i samme varemerke.

Contal Security AB er ledende i Sverige innen helhetsløsninger for digital inn- og utalarmering, integrerte sikkerhetssystemer og alarmoverføring. For omtrent et år siden gikk selskapet inn i AddSecure-gruppen, en ledende europeisk aktør innen sikret kritisk kommunikasjon. Navnendringen innebærer at Contals tjenester tilbys under navnet AddSecure Smart Rescue fremover.

Samlet har de to selskapene høy kunnskap om kritisk kommunikasjon, og kan tilby kunder de absolutt beste løsningene og systemene på markedet. Kunder som for eksempel redningstjenesten, kommuner og andre virksomheter med behov for å sikre samfunnskritiske funksjoner, får tilgang til et større og bredere sortiment. De vil også oppleve en rekke tekniske synergieffekter gjennom løsninger som tilbys i andre markedssegmenter.

– At Contal bytter navn til AddSecure Smart Rescue markerer ett nytt og spennende hvor vi kan tilby våre kunder og markedet forøvrig et brett sortiment av sikkerhetsløsninger som både beskytter og redder liv, sier Stefan Albertsson, CEO i AddSecure.

– AddSecure er et solid, internasjonalt konsern med et stort nettverk, og har dermed mulighet til å respondere raskere på omverdenens utvikling og etterspørsel. Våre kunder får tilgang til et større utvalg av løsninger, og kommer utover det ikke til å merke forskjell i verken leveranse, kvalitet eller tilbud. Vi er de samme menneskene med de samme gode løsningene, tjenestene og servicen, men leverandørnavnet på avtaler og faktura endres til AddSecure Smart Rescue AB, sier Claes Åhlström, forretningsutvikler hos AddSecure.

Contals kunder er i privat sektor, så vel som statelig og kommunal virksomhet. Contals systemer er blant annet installert hos store deler av Sveriges redningstjenester.