Adelis investerer i Søgemedier A/S

Søgemedier har siden starten i 2008 vokst kraftig og er i dag en av de ledende aktørene innenfor digital markedsføring i Danmark.  Søgemedier er nå klar til å ta neste steg i sin utvikling og tar derfor inn Adelis Equity Partners som partner.

Søgemedier er en av de største digitale reklamebyråene i Danmark og tilbyr konsulenttjenester, søkemotoroptimering (SEO), Google AdWords samt bedriftssider og annonser på Facebook. Søgemedier har over 100 ansatte og kontor i Aarhus og København.

”Søgemedier er en av de best posisjonerte aktørene på markedet. Selskapets framgang er et resultat av et visjonært lederskap, en disiplinert salgsprosess og et effektivt produksjonsopplegg. Vi er imponerte over Søgemediers kompetente ledelse, gode bedriftskultur og framgangsrike historie. Vi har derfor en sterk tiltro til virksomhetens framtidige utvikling og vekstpotensial”, sier Joel Russ på Adelis.

”Vi har erfaring av lignende investeringer innenfor IT-bransjen der vi, i nært samarbeid med selskapsledelsen, har lykkes nå sterk vekst. Søgemedier har en skalerbar forretningsmodell og er en utmerket plattform for framtidig ekspansjon i Danmark og potensielt i utlandet på lengre sikt”, sier Jacob Frandsen på Adelis.

”Vi har under de seneste årene etablert oss som en av de ledende aktørene i markedet og ser samarbeidet med Adelis som et naturlig neste steg. Adelis bidrar med sin industrielle kompetanse, et godt nettverk og en framgangsrik historie av å utvikle virksomheter. Vi er overbeviste om at Adelis blir en bra samarbeidspartner og at vi sammen kan skape en sterk plattform for å fortsette å levere den beste servicen til våre kunder og tiltrekke oss de beste medarbeiderne”, sier Allan Damborg, gründer og adm. dir. i Søgemedier.

Adelis kjøper drøyt halvparten av aksjene i Søgemedier. Gründerne og ledelsen fortsetter som minoritetseiere.

For ytterligere informasjon kontakt:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 90 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

Allan Damborg, Søgemedier, +45 20 40 27 10, allan@sgme.dk

Om Søgemedier

Søgemedier A/S er en av Danmarks ledende digitale reklamebyråer, med kontor i Aarhus og København. Siden selskapet ble grunnlagt i 2008 har det bistått mer enn 4000 bedrifter med konsulenttjenester og rådgiving innenfor søkemotoroptimering (SEO), Google AdWords, bedriftssider og annonser på Facebook, samt hjemmesider og netthandel.

Adelis er en aktiv partner for verdiskaping i mellomstore nordiske selskaper. Adelis ble grunnlagt i 2012 med mål om å bli det ledende aktive eierfondet med fokus på investeringer i mellomstore unoterte selskaper i Norden.  Siden 2013, da selskapets første fond ble reist, har Adelis vært en av de mest aktive eierfondene i sitt segment med 14 investeringer og mer enn 30 tilleggsinvesteringer. Adelis forvalter i dag cirka 10 milliarder kroner. For mer informasjon se www.adelisequity.com