Adelis selger AddPro

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) har solgt sin majoritetspost i Addpro AB til Axcel.

Adelis investerte i AddPro i 2017 med målsetningen å skape en markedsleder innenfor applikasjoner, skytjenester og IT-outsourcing. Over de siste tre årene har Addpro økt omsetningen fra 250 til 800 millioner svenske kroner, og inntjeningen har økt mer enn 100%. Addpro har også gjort en vesentlig geografisk ekspansjon i Sverige under Adelis eierskap, blant annet gjennom oppkjøpet av ITF.

«AddPro sin sterke kultur har gjort de til en vinner i et attraktivt marked. Det har vært veldig givende å jobbe sammen med Nicklas Persson og resten av Addpro-teamet, og vi er meget fornøyde med sammenslåingen av Addpro og ITF som har skapt store verdier for den kombinerte kundebasen», sier Jacob Frandsen og Joel Russ på Adelis.

«Vi vil takke Adelis og vårt styre, inkludert Magnus Sjöqvist og Lars Monrad-Gylling, for et meget godt samarbeid og en spennende reise sammen. Vi ser frem til en fortsatt spennende og lys fremtid for Addpro», sier Nicklas Persson, adm.dir. i AddPro.

Partene har blitt enige om å ikke offentliggjøre kjøpesummen. Avtalen er vilkåret av konkurransemyndighetenes godkjennelse og forventes å stenge i løpet av tredje kvartal 2020.

For mer informasjon, kontakt:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73-543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

AddPro

AddPro er en ledende applikasjons- og skyintegratør i Sverige som ble grunnlagt i 2000. Selskapet har hatt en god utvikling og ekspandert kraftig siden det ble grunnlagt, og har i dag virksomhet i Malmö, Stockholm, Göteborg, Helsingborg og Kristianstad.  Selskapet omsetter cirka 800 millioner svenske kroner og har 350 ansatte. For mer informasjon se www.addpro.se.

Adelis er en aktiv partner for verdiskaping i mellomstore nordiske selskaper. Adelis ble grunnlagt i 2012 med mål om å bli det ledende aktive eierfondet med fokus på investeringer i mellomstore unoterte selskaper i Norden. Siden 2013, da selskapets første fond ble reist, har Adelis vært en av de mest aktive eierfondene i sitt segment med 21 investeringer og mer enn 60 tilleggsinvesteringer. Adelis forvalter i dag cirka 10 milliarder kroner. For mer informasjon se http://adelisequity.com/nb/.