Adelis selger Logent

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) har solgt sin majoritetsandel i Logent AB (“Logent”) til Stirling Square Capital Partners.

Adelis kjøpte en majoritetspost i Logent 2013. Under Adelis eierskap har Logent blitt reposisjonert fra et selskap med fokus på logistikkbemanning til å bli en ledende leverandør innenfor kontraktlogistikk med et kundetilbud med høy verdiskaping.

”Mats Steen, Sara Fors og resten av Logents ledelse har gjort en fantastisk jobb med å bygge Logent til å bli en ledende uavhengig leverandør av kontraktlogistikk i Sverige og Norge. De har bygget et sterkt fundament for fremtiden, og Logent er nå klar for vekst, som selskapets sterke salgsutvikling klart viser. Vi tror at Stirling Square Capital Partners vil være en utmerket partner for å støtte Logents spennende reise i fremtiden. Vi hos Adelis er veldig stolte av å ha vært en del av Logents transformasjon i et selskap som er helt ledende i sin bransje, sier Joel Russ og Jan Åkesson fra Adelis.

Mats Jönsson, styreformann i Logent sier: "Det har vært en ære å jobbe med et så fint team som i Logent. Vellykkede investeringer i å bygge et sterkt fundament og kultur har ført til gode resultater for våre kunder, ansatte og eiere. "

"Vi i Logents ledelse er stolte av utviklingen som selskapet har oppnådd sammen med Adelis og styret de siste årene. Det tette samarbeidet har spilt en avgjørende rolle i den vellykkede strategiske transformasjonen av selskapet. Nå ser jeg frem til Logents neste kapittel sammen med Stirling Square Capital Partners og en fortsatt positiv utvikling, sier Mats Steen, administrerende direktør i Logent.

Adelis rådgivere har vært Nordea, Vinge og Alvarez & Marsal.

Partene har avtalt å ikke opplyse kjøpesummen. Transaksjonen er vilkåret av konkurransemyndighetenes godkjennelse.

For mer informasjon:

Logent: Mats Steen, adm. dir., +46 70 233 83 02

Adelis Equity Partners: Joel Russ, Partner, +46 73 543 90 68

Adelis Equity Partners: Jan Åkesson, Partner, +46 70 353 11 11

Logent

Logent er en uavhengig partner innen kontraktlogistikk for logistikkintensive selskaper i Sverige og Norge. Logent har cirka 3000 ansatte og tilbyr tjenester innenfor hele verdikjeden med virksomhetsområdene lagerhåndtering, transport management, håndtering av toll og frakt, drift av havne- og kombiterminaler og opplæring. Selskapet omsetter 1,3 milliarder kroner. Les mer: www.logent.se.

Adelis er en aktiv partner for verdiskaping i mellomstore nordiske selskaper. Adelis ble grunnlagt i 2012 med mål om å bli det ledende aktive eierfondet med fokus på investeringer i mellomstore unoterte selskaper i Norden. Siden 2013, da selskapets første fond ble reist, har Adelis vært en av de mest aktive eierfondene i sitt segment med 20 investeringer og mer enn 50 tilleggsinvesteringer. Adelis forvalter i dag cirka 10 milliarder kroner. For mer informasjon se http://adelisequity.com/nb/.