• Adyen/

Fremtidens fornøyelsespark: Merlin Entertainments inngår strategisk samarbeid med Adyen

Report this content

LEGOLAND, London Eye og Madame Tussauds’ eiere konsoliderer betalingssystemer på tvers av attraksjoner for å drive fremtidig vekst

16. oktober 2019, Amsterdam: I dag meddeler betalingsplattformen Adyen og Merlin Entertainments plc, en global leder innen lokasjonsbasert familieunderholdning, at de har inngått et strategisk partnerskap. Adyen kommer til å håndtere betalinger i mer enn 130 fornøyelsesparker i 25 land.

Merlin Entertainments er en av verdens største operatører av fornøyelsesparker, med globale attraksjoner som LEGOLAND Parks and Discovery Centers, London Eye og Madame Tussauds. Samarbeidet innebærer at Adyen vil håndtere alle betalinger i parkene, fra restauranter, hoteller og overnatting, detaljhandel, billetter og medlemskap.

Med Adyen vil Merlin Entertainments kunne tilby nye, smidige kundeopplevelser, slik som betalinger med wearables. Dette er også et viktig skritt for Adyen, som siden årsskiftet har lagt mer fokus på turisme.

– Gitt arten av virksomheten vår, spenner merkevarene våre over turisme, og således restauranter, hoteller og fornøyelsesparker. Adyens plattform konsoliderer våre forskjellige betalingsløsninger til en enkelt plattform for hele vår globale virksomhet, samtidig som de skaper nye digitale opplevelser for våre kunder, sier Mark Allsop, Chief Digital Marketing and Information Officer i Merlin Entertainments.

– Med Adyen kan vi nå akseptere transaksjoner fra alle kanaler, enten det er e-handel, mobil, Point of Sale (POS), kiosker eller gjennom wearables. Våre gjester får kortere ventetid, raskere inngang til attraksjoner og praktiske betalinger med et enkelt tastetrykk eller sveip. De nye betalingsløsningene utgjør en del av vår bredere strategi for å forbedre lojaliteten, drive inntektene og fortsette å levere høy gjestetilfredshet på tvers av våre lokasjoner, fortsetter Allsop.

Kundeopplevelsen er det sentrale fokusområdet for Merlin. Betalinger kan utgjøre en stor del av den totale opplevelsen ved å redusere ventetidene for tilgang til mat, raskere tilgang til attraksjoner og en rekke betalingsalternativer som passer utenlandske turisters ønsker. Adyens globale betalingsplattform hjelper også Merlin med å nå sine vekstmål innen sin eksisterende portefølje og til å støtte lanseringen av nye attraksjoner og overnattingssteder rundt om i verden.

– Merlin Entertainments fikk 67 millioner besøkende på sine mange attraksjoner i fjor. Ting som bærbar teknologi og tokenisering er neste steg i en bedre kundeopplevelse med sømløse betalinger, og Merlin Entertainments er i forkant av denne distribusjonen på hundrevis av forskjellige lokasjoner, sier Roelant Prins, CCO i Adyen.

– Merlin kan nå ta full kontroll over betalingsarkitekturen på tvers av alle kanaler og forenkle en kompleks utfordring som mange kjøpmenn står overfor i dag, avslutter Prins.

For mer informasjon, kontakt:
Katarina Nordin

Markedssjef, Nordic & Baltic
katarina.nordin@adyen.com

Om Adyen
Adyen er betalingsplattformen foretrukket av verdens ledende virksomheter. Den leverer en moderne og komplett ende-til-ende-infrastruktur med direkte oppkobling til Visa, Mastercard og foretrukne betalingsmetoder for kunder i hele verden. Adyen gir friksjonsfri betaling på tvers av online-, mobil- og butikkanaler. Med kontorer over hele verden, betjener Adyen 9 av 10 av verdens største internettselskaper. Kunder inkluderer Facebook, Jula, Viaplay, Spotify, Elkjøp og Kolonial.

Om Merlin Entertainments
Merlin Entertainments er en global leder innen familieunderholdning. Som Europas største og verdens nest største attraksjonsbesøkende operatør, tilbyr Merlin over 130 attraksjoner, 20 hoteller og 6 feriebyer i 25 land over 4 kontinenter. Merlins mål er å levere minneverdige opplevelser for sine 67 millioner gjester over hele verden, gjennom ikoniske merkevarer og flere forskjellige attraksjonsformater, og med engasjementet og lidenskapen til sine 28 000 ansatte (i høysesongen).
Les mer på www.merlinentertainments.biz eller via Twitter @MerlinEntsNews.