GANNI skyter fart med hjelp fra internasjonal betalingsleverandør

Sammen med den globale betalingsleverandøren Adyen skal GANNI lage en sømløs handleopplevelse i alle kanaler.

Adyen, København, 27. november 2019. I dag kunngjør det skandinaviske motemerket GANNI, og den globale betalingsleverandøren Adyen, sitt nye partnerskap. Det går ut på at Adyen skal håndtere GANNIs betalinger på nett og i deres fysiske butikker. Dette gjøres for å akselerere GANNIs globale ekspansjon, samt legge til rette for enhetlig handel.

Partnerskapet er et grep for å befeste handleopplevelsen på tvers av alle kanaler, og introdusere et skalerbart oppsett som kan opprettholde GANNIs raske vekst.

Med Adyen kan GANNIs kunder velge mellom de mest populære internasjonale og lokale betalingsmetodene når de betaler på nett eller i utvalgte butikker. Dette spenner fra kortbetalinger til digitale lommebøker som Apple Pay, WeChat Pay og Alipay, til lokale betalingsmetoder som Vipps i Norge og iDEAL i Nederland.

Adyen gjør det mulig for GANNI å oppnå enhetlig handel i deres flaggskipsbutikk i København og i USA på deres nyåpnede lokasjoner i New York og Los Angeles, med flere butikker og markeder i horisonten. Adyen bistår allerede med GANNIs e-handel globalt.

– GANNI er ekstremt fokusert på kundeopplevelser. For å sikre at kundene får en personlig og tilfredsstillende opplevelse i alle kanaler, trenger vi et skalerbart oppsett som lar oss møte kundenes krav og opprettholde vekst samtidig. Adyen er en naturlig samarbeidspartner for oss, noe deres lange erfaring med kunder i detaljhandelen er bevis på, sier Nicolaj Reffstrup, grunnlegger av GANNI.

– Hos Adyen har vi alltid bygget virksomheten med skalerbarhet i tankene, og det er flott å se at denne tankegangen gjenspeiles i GANNI. Dette er et godt eksempel på detaljhandel gjort riktig, og det er en glede å være en del av den ekstraordinære reisen de er på, sier Roelant Prins, CCO i Adyen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Markedssjef for Adyen i Norden
+46 70-759 68 21

Om Adyen
Adyen er betalingsplattformen foretrukket av verdens ledende virksomheter. Den leverer en moderne og komplett ende-til-ende-infrastruktur med direkte oppkobling til Visa, Mastercard og foretrukne betalingsmetoder for kunder i hele verden. Adyen gir friksjonsfri betaling på tvers av online-, mobil- og butikkanaler. Med kontorer over hele verden, betjener Adyen 9 av 10 av verdens største internettselskaper. Kunder inkluderer Facebook, Jula, Viaplay, Spotify, H&M, Elkjøp og Kolonial.

Om GANNI
Med base i København og eid og drevet av ekteparet Ditte Reffstrup (Creative Director) og grunnlegger Nicolaj Reffstrup, har GANNI utviklet seg eksponentielt de siste årene med sin Scandi 2.0 stilfølelse. GANNI er representert i mer enn 400 av verdens meste enestående forhandlere, samt gjennom 25 konseptbutikker over hele Europa og USA.