Agria Dyreforsikring inviterer hundeeiere til å gå tur for en god sak

Lørdag 25. mai går Hundepromenaden av stabelen på forskjellige steder i hele seks europeiske land, deriblant Sognsvann i Oslo. Alle hundeeiere med deres firbente venner inviteres til en trivelig luftetur som utgjør en forskjell for andre.

For hver hundeeier som deltar med sin hund donerer Agria Dyreforsikring 50 kroner til Norske Servicehunder og Solplassen på Vinterbro. Etter turen blir det spennende underholdning fra scenen i regi av NRKs kjente radioprofil og deltaker i årets 71 grader nord – Norges tøffeste kjendis, Niklas Baarli. Med seg har han sin gode, firbente venn Bjarne.

– For oss i Agria Dyreforsikring er dyrehelse og omsorg for dyrene kjernen i alt vi gjør. Vi håper både store, små og firbente blir med oss på årets viktigste luftetur på Sognsvann. Sammen skal vi samle inn penger til to viktige organisasjoner som jobber for å bedre livene til mennesker og hunder, sier administrerende direktør Christian Geelmuyden i Agria Dyreforsikring.

Penger for en god sak

I fjor ble Hundepromenaden arrangert i Norge for første gang. Formålet var å donere 50 kroner til Norske Redningshunder per fremmøtte ekvipasje på Ekebergsletta i Oslo. Til sammen møtte i overkant av 100 hundeeiere opp og det ble overført 6 200 kroner til Norske Redningshunder. Totalt samlet Agria inn rundt 250 000 kroner til veldedig formål på tvers av landegrensene

Hundens Dag i regi av Norsk Kennel Klub arrangeres samtidig som Hundepromenaden og dermed vil flere hundeklubber være på plass på Sognsvann med stand og aktiviteter.

Det er helt gratis å delta på Hundepromenaden, og man trenger heller ikke å være kunde hos Agria. Send SMS med kodeord AGRIA til 2240 for påmelding.

Agrias Hundepromenade 2018

Om Hundepromenaden:

• I 2016 arrangerte Agria Dyreforsikring Hundepromenaden for første gang i Stockholm. Etter stor suksess ekspanderte konseptet til flere svenske byer.

• Lørdag 25. mai 2019 arrangeres Hundepromenaden i Norge, Danmark, Finland, Sverige England og Frankrike. I Norge går turen rundt Sognsvann i Oslo med oppmøte kl. 10.30. Turen starter kl. 11 og avsluttes med show fra scenen. For hver deltaker donerer Agria 50 kroner til inntekt for Solplassen og Norske Servicehunder.

• Norske Servicehunder ble stiftet i 2006 og er en interesseorganisasjon for brukere av godkjente servicehunder. Servicehundene er spesielt opplært til å utføre flere nytteoppgaver, som å plukke opp og bære ting for personer med fysisk funksjonsnedsettelse. De bidrar til økt selvstendighet og økt livskvalitet.

• Solplassen er en dyrevernsorganisasjon som tar vare på gamle hunder og gir dem som ikke kan omplasseres et godt hjem de siste leveårene. Solplassen drives idealistisk og på frivillig basis.