Agria inviterer hesteeiere over hele landet til en veldedig tur

For andre året på rad arrangeres Agria Naturbanedager, hvor alle som holder på med hest inviteres til en veldedighetstur der de bor. Pengene går til inntekt til den frivillige organisasjonen Hest og Helse.

Agria Naturbanedager arrangeres 27. september - 1. oktober.

Hva er Agria Naturbanedager?

Agria Naturbanedager er et digital veldedighetsarrangement, noe som gjør at man kan gjennomføre turen når man selv ønsker fra 27. september - 1. oktober. For hver påmeldte deltaker donerer Agria 10,- til Hest og Helse.

I fjor deltok 938 ekvipasjer på Agria Naturbanedager. I år håper Agria at enda flere blir med.

–  Med Agria Naturbanedager vil vi oppmuntre til at flere tar med hesten ut i naturen, enten det er ved å ri, leie eller kjøre. I tillegg til at vi ønsker å sette søkelyset på den viktige jobben Hest og Helse gjør for hesteassisterte tjenester i Norge, sier Marianne Broholm Einarsen, Business Area Manager Europe, i Agria Dyreforsikring.

Hest og Helse

Hest og helse er en frivillig, landsdekkende medlemsorganisasjon med formål om å fremme hest i helsesammenheng og aktivt bidra til optimal kvalitet i arbeidet med bedre fysisk, psykisk og sosial helse.

Pengene fra fjorårets Agria Naturbanedager gikk til arbeidet med å få på plass en sertifisering av hesteassisterte tilbud i Norge. Målet med dette arbeidet er å sørge for en kvalitetssikring av tilbudene til beste for både tilbyderne, brukerne og hestene. I tillegg ønsker Hest og Helse å oppnå en større aksept og anerkjennelse av disse tilbudene i samfunnet.

Arbeidet med sertifiseringsordningen er godt i gang. Pengene fra årets Naturbanedager vil være øremerket videre arbeid med dette.

Agria Naturbanedager oppsummert:

• Det er gratis å være med!
  • Registrer deg og hesten din på agria.no
  • Har du flere hester må du gjerne melde på hver enkelt
  • Du velger selv tidspunkt og dag fra 27.september - 1. oktober
  • Ta en tur i naturen, enten du rir, leier eller kjører