Agria inviterer til hundepromenade til inntekt for Norske Redningshunder

For sjette året på rad arrangerer Agria Dyreforsikring Hundepromenaden. Hundeeiere over hele landet inviteres til å gå en tur med hunden sin til inntekt for Norske Redningshunder helgen 13.-14. mai 2023.

For hvert påmeldte deltagerpar (hund + eier), donerer Agria 10 kroner uavkortet til Norske Redningshunder. Pengene er øremerket utdannelse av redningshunder og hundeførere.

Alle hundeeiere kan bli med

I fjor deltok 4264 hunder på Hundepromenaden. I år håper Agria Dyreforsikring at enda flere blir med.

Det er Norske Redningshunder som vil motta donasjon etter Hundepromenaden. Det er gratis å bli med på arrangementet og absolutt alle hundeeiere som ønsker, kan være med.

– Hundene og hundeførerne i Norske Redningshunder gjør en helt fantastisk jobb med å søke etter savnede personer over hele landet. Det er med glede vi kan meddele at det er nettopp disse som vil motta midlene fra Agria Hundepromenaden i år.  Jeg håper at veldig mange melder seg på og blir med, sier Marianne Broholm Einarsen, administrerende direktør i Agria Dyreforsikring.

Om Norske Redningshunder

Norske Redningshunder jobber for å finne savnede ved hjelp av hund. Det er en frivillig organisasjon som ble stiftet i 1956.

Organisasjonen er delt opp i distrikter med tilhørende lokallag som til sammen dekker hele landet. De godkjente hundeførerne, med sine redningshunder, deltar på rundt 500 redningsaksjoner i året.

Hundene kan være godkjent innenfor en eller flere av disse disiplinene:

Ettersøkning - søk i skog og barmark

Lavine - søk i skred

Katastrofesøk - søk ved naturkatastrofer og ruiner

Kort om Hundepromenaden:

• Alle hundeeiere er invitert. Du trenger ikke å ha forsikring i Agria.
  • Det er gratis å delta. For hvert påmeldte deltagerpar donerer Agria 10 kr uavkortet til Norske Redningshunder
  • Du kan delta i Hundepromenaden uansett hvor du bor.
  • Du kan gå alene, den ruten du selv ønsker, sammen med andre hundevenner eller sammen med en av klubbene og lagene som arrangerer.
  • Påmeldingen finner du på agria.no

Om Agria

Agria Dyreforsikring er et forsikringsselskap som kun forsikrer dyr. De tilbyr blant annet veterinær- og livsforsikring til både hest, hund, katt, kanin, gnager, ilder, minigris, reptiler og fugler. Dyrehelse og omsorg for dyrene er grunnlaget for alt selskapet jobber med.

I tillegg til Norge, har Agria virksomhet i Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike, Tyskland, Nederland og Irland.