Agria lanserer appen Dyregudien

Agria har laget en nyttig dyreguide, i et moderne app-format. Den er full av gode tips for deg som er dyreeier, og den viser også nærmeste dyreklinikk, og har en egen navneguide.

Agria vil gjøre tips om pleie og behandling enda mer tilgjengelig for hest, katt og hund  som er uheldige og skader seg.

- Ved en akutt skade er det en trygghet å ha skadebehandlingstips rett på mobiltelefonen, sier Kaj Holmberg, IT-sjef i Agria.

Dyreguiden viser vei, for selv om man i noen tilfeller kan behandle dyret selv, er det viktig å komme seg raskt til veterinær.

- Vi har lansert en helt ny funksjon i appen, der dyreeier kan søke etter veterinærklinikker i nærområdet. Det kan være til hjelp når man vil komme seg raskt til veterinær, sier Kaj Holmberg.

En annen ny funksjon er at du kan finne tips til dyrenavn. Ved å riste mobilen får du fram et tilfeldig navn til katten, hunden eller hesten.

I appen kan du også følge bloggene AgilityJeanette og Hestebloggen, Facebook og Instagram. Du kan også se alle de morsomme og informative videoene vi har på YouTube.

Dyreguiden for hund

Dyreguiden har oversikt over de vanligste skadene hos hund. Du kan lese hva du skal gjøre ved frakturer, klobrudd og forgiftning. Du får også enkle instruksjoner til hva du skal gjøre ved sår- og bittskade, og hvordan du legger en potebandasje.

Dyreguiden for katt

Forgiftning av planter eller legemidler kan raskt skje når man har katt. Andre vanlige skader er frostskader og øyeskader, og du får også tips til førstehjelp om katten blir syk.

Dyreguiden for hest

Hva gjør du når hesten får spiserørsforstoppelse eller en sårskade? Du får tips til hva du skal gjøre ved haltheter og forfangenhet, og hvordan du går frem om du mistenker kolikk.

Last ned appen Dyreguiden til din mobil her

For mer informasjon ta kontakt med Jeanette Bretteville, markeds- og kommunikasjonssjef Agria Dyreforsikring, Epost: jeanette.bretteville@agria.no, Tlf: 47 906 93 680

I Agria Dyreforsikring, Norges eneste spesialselskap for dyreforsikringer, er alle medarbeiderne dyreeiere. Sammen med dyreeierorganisasjoner og veterinærer er Agria med på å utvikle dyreholdet, dyresporten og dyrehelsa. Selskapet ble grunnlagt i Sverige i 1890 og finnes i dag representert med sine forsikringer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og England.