Agria Naturbanedager fikk 938 ekvipasjer ut i naturen

938 hester satte høvene i skog og mark i helgen for å støtte veldedighetsarrangementet Agria Naturbanedager! I Norge red de påmeldte ekvipasjene inn 10 350 kroner til organisasjonen Hest og Helse.

Pengene er øremerket prosjektet «godkjenning og kategorisering av hesteassisterte tilbud i Norge.» Målet er en kvalitetssikring av tilbudene til beste for både tilbyderne, brukerne og hestene, og å oppnå en større aksept av disse tilbudene i samfunnet.

– Jeg er utrolig glad for det store engasjementet og alle de herlige bildene fra Agria Naturbanedager vi har sett i sosiale medier! Et stort takk til alle deltagere! Sammen kan vi bidra til flere friske og holdbare hester og samtidig støtte en veldig god sak, sier Administrerende Direktør i Agria Dyreforsikring, Marianne Broholm Einarsen.

På tvers av landegrenser

Over 4500 ryttere og hester i Sverige, Norge og Storbritannia deltok under helgens arrangement.

Totalt samlet Agria Naturbanedager inn 107 000 kroner som fordeles til veldedige organisasjoner i de tre landene. Arrangementet var gratis for alle deltagere, hvorpå Agria bidrar med midler til organisasjonene.