Bare en uke igjen til Hundepromenaden!

Hele Norge forbereder seg nå på en heidundrende 17. mai-feiring med tog, kaker, russ, korps og alt annet som hører med. Denne dagen kan det være best for hundene våre å få slappe av hjemme, men helgen etter – 21. og 22. mai, er det hundenes tur til å skinne. Agria Dyreforsikring arrangerer for femte året på rad, Hundepromenaden – en tur til inntekt for eierløse hunder på Solplassen.

Dette er et arrangement som er på hundenes premisser. Hundeklubber, lag og hundeeiere i hele landet blir invitert til å melde seg på og gå en tur i løpet av helgen. For hvert deltagerpar (eier + hund) donerer Agria 10 kr uavkortet til Solplassen, omplasserings- og hvilehjem for eierløse hunder.

Fint å vite om Hundepromenaden:

• Alle hundeeiere er invitert, du trenger ikke ha forsikring i Agria
  • Det er gratis å delta, for hvert deltagerpar donerer Agria 10 kr til Solplassen
  • Du kan delta i Hundepromenaden uansett hvor du bor, bare husk å meld deg på!
  • Påmeldingen finner du på agria.no, her
  • Du kan gå alene, den ruten du selv ønsker, sammen med andre hundevenner eller en av klubbene og lagene som arrangerer
  • Solplassen er et omplasserings- og hvilehjem for eierløse hunder. Det er en frivillig organisasjon som drives av ildsjeler som ønsker å gi hundene en ny sjanse
  • Agria Hundepromenade arrangeres samtidig i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike og Tyskland til inntekt for ulike frivillige hundeorganisasjoner i Europa.
  • I fjor deltok rekordmange 20 945 ekvipasjer og Agria donerte hele 380 000 kr til ulike frivillige hundeorganisasjoner i Europa. I år håper vi på å slå denne rekorden!
  • Agria Dyreforsikring er et forsikringsselskap som bare forsikrer dyr. Både hest, hund, katt, kanin, gnager, ilder, minigris, reptiler og fugler.