Europas største veldedige arrangement for katter?

Det finnes millioner av hjemløse katter i Europa. Førstkommende helg ønsker vi å sette søkelyset på dette, og ikke minst den viktige jobben frivillige organisasjoner gjør. Vi arrangerer derfor Katteparaden, et veldedig arrangement for å samle inn penger til organisasjoner i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England og Frankrike.

Kan brukes fritt uten kreditering

Førstkommende helg 21.–23. mai går Katteparaden for første gang av stabelen i Norge. Helgen etter arrangeres det i samtlige Agria-land. Ambisjonen er å skape Europas største veldedighetsarrangement for katter.

Unikt arrangement

Katteparaden ble gjennomført for første gang i Sverige høsten 2020. Da deltok 12 088 katter, noe som ga godt over 160 000 SEK i donasjon. Etter stor suksess ønsker vi derfor å videreføre konseptet internasjonalt. Med seks deltakerland og potensielt flere tusen deltakende katteeiere og katter rundt om i Europa kan arrangementet sies å være unik av sin karakter.

– Vi inviterer alle katteeiere til å delta på årets Katteparade der de bor! Det er både enkelt, morsomt og ikke minst er man med på å støtte en god sak. Katten er vårt vanligste kjæledyr, men likevel er altfor mange av dem hjemløse. Vi håper dette kan bidra til at flere katter får et bedre liv og samtidig øke kattenes status i samfunnet, sier Marianne Broholm Einarsen, administrerende direktør i Agria Dyreforsikring Norge.

Når, hvor og hvordan?

Du deltar enkelt ved å registrere deg på nettsidene våre og deretter aktivisere pus i løpet av helgen, enten utendørs eller innendørs. All aktivisering teller, alt fra gåtur, lek, triksing til gjemsel. For hver registrerte deltaker donerer Agria 10,- til kattehjem eller organisasjoner i de ulike landene. I Norge går pengene til den frittstående organisasjonen Dyrebeskyttelsen Lillestrøm og omegn.

– Dyrebeskyttelsen Lillestrøm og omegn har holdt på i over 40 år og hjulpet hundrevis av katter med en ny start. De gjør en fantastisk og seriøs jobb, men får ingen offentlig støtte og er dermed avhengig av frivillig hjelp og økonomisk støtte. Vi håper derfor at flest mulig blir med på Katteparaden slik at vi kan donere mest mulig til deres viktige arbeid, avslutter Broholm Einarsen.

Agria Katteparade oppsummert:

• Meld deg på her (gratis deltakelse!).
  • Aktiviser katten din i løpet av helgen 21.–23. mai, du velger selv tidspunktet!
  • Del gjerne bilde/video fra din Katteparade i sosiale medier med #agriakatteparade og tagg @agrianorge.
  • Vi donerer 10,- for hver deltaker. Mandag 31. mai vil vi telle opp antall deltakere på tvers av landene og offentliggjøre donasjonsbeløpene.