Inngår samarbeid med FirstVet om digital veterinærtjeneste

Med Norgesnyheten FirstVet får alle kunder hos Agria Dyreforsikring gratis hjelp av veterinærer og spesialister direkte på mobilen eller nettbrett.

Samarbeidet innebærer at alle som har hund, katt, hest og smådyr forsikret hos Agria Dyreforsikring får ubegrenset tilgang til FirstVet. Tjenesten er kostnadsfri og gjennom en videosamtale med en veterinær får du raskt råd, diagnose eller henvisning til nærmeste dyreklinikk eller veterinær.

– Det er spennende at ny teknologi kan gi alle våre kunder mulighet til å få hjelp og rådgivning når de er bekymret eller usikre på om de trenger å reise til veterinær. Mobilen har man med seg overalt og derfor er hjelpen nær selv på hytteturer, ferier og generelt når man er på farta, sier Christian Geelmuyden, administrerende direktør i Agria Dyreforsikring Norge.

Norgesnyhet

Agria Dyreforsikring er et av de første forsikringsselskapene i Norge med å lansere FirstVet. Tjenesten er tilgjengelig uansett hvor du befinner deg og holder åpent alle dager fra kl. 09.00 til kl. 24.00.

– Vi ønsker at FirstVet skal være det naturlige valget for dyreeiere. Gjennom tjenesten kommer du enkelt i kontakt med veterinærer og spesialister for enklere undersøkelser og rådgivning. Det er gøy at Agria Dyreforsikring velger oss som partner, sier Merete Mellegård, veterinær i FirstVet.

FirstVet og Agria-appen lastes enkelt ned i App Store eller Google Play. Sistnevnte ved å søke opp «Agria Dyr».

Fakta om FirstVet:

• Ble grunnlagt i Sverige i 2016 av fire gründere
  • Siden da har deres veterinærer og spesialister hjulpet over 100.000 hunder, katter, smådyr og hester
  • FirstVets visjon er å effektivisere møtet mellom dyreeier og veterinær ved å tilby rådgivning og enklere undersøkelser gjennom en videosamtale via mobil eller nettbrett.
  • I 2019 ekspanderer FirstVet til Norge. Agria Dyreforsikring er en av de første ute med å lansere tjenesten i landet, som deres kunder kan benytte seg av helt kostnadsfritt