Inviterer katteeiere over hele landet til å delta i veldedig arrangement

Den 5. og 6. november er det igjen klart for Agria Katteparaden, et veldedig arrangement for å samle inn penger for å hjelpe katter. Det er det andre året Agria Dyreforsikring inviterer til dette, og i år går pengene uavkortet til den frivillige organisasjonen Kattehjelpen Drammen og omegn. Midlene er øremerket kastrering og ID-merking av hunnkatter.

Agria Katteparaden arrangeres i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike og Tyskland til inntekt for ulike frivillige katteorganisasjoner i Europa.

Hvordan deltar jeg?

Du deltar ved å aktivisere pus i løpet av helgen, enten ved å rusle en tur ute eller inne, leke eller trikse. All aktivisering teller! Du kan delta i Katteparaden uansett hvor du bor i landet, bare husk å meld på deg og katten din først. Dersom du ønsker, må du gjerne dele bilde eller video av katten din i sosiale medier.

Alle som har katt, kan delta

Du trenger ikke å ha forsikring i Agria for å være med på veldedighetsarrangementet. Alle katteeiere kan delta på Katteparaden. Det er gratis å delta, mens Agria Dyreforsikring donerer 10 kroner per deltagerpar (eier + katt) til Kattehjelpen Drammen og omegn.

– Vi i Agria har store hjerter for katter, og gleder oss til å arrangere Katteparaden igjen! Målet er å slå fjorårets resultat da 1 600 katter deltok, slik at det blir en god slump med penger til Kattehjelpen Drammen og omegn.

Hvordan meder jeg meg på?

Du kan melde deg på her

Agria Katteparaden oppsummert:

• Det er gratis å være med
  • Registrer deg og katten din på agria.no
  • Har du flere katter må du gjerne melde på hver enkelt
  • Delta når som helst helgen 5.–6.november
  • Gå tur ute, trikse eller leke
  • For hvert deltagerpar donerer Agria 10,- til organisasjonen Kattehjelpen Drammen og omegn
  • Del gjerne bilde/video i sosiale medier med #katteparaden eller @agrianorge

Kort om Kattehjelpen Drammen og omegn

• Frivillig organisasjon som drives av ildsjeler
  • Hjelper eierløse katter ved å bruke fosterhjem og omplassering