Nå lanseres en ny og enda bedre forsikring for trav- og galopphester

Fra og med april blir forsikringene for trav- og galopphester enda bedre. Den nye forsikringen Agria Løpshest  vil i tillegg til dagens forsikring Agria Racing omfatte sykdommer som lymfangitt, infeksjonssykdommer og krysslammelse. Dessuten erstatter vår trav- og galopp forsikring fra før behandling for magesår, noe som er unikt på markedet for denne type forsikring.

Agria har allerede levert et forsikringstilbud som har vært betydelig mer omfattende enn konkurrentenes. Nå blir forsikringen for trav- og galopphester enda bedre. For eksempel er erstattning for lymfangitt en av forbedringene.

– Hester som starter og trener utsettes for større risiko. Skulle hesten for eksempel få et sår som utvikler seg til lymfangitt vil forsikringen dekke undersøkelse og behandling av dette, sier Charlie Lindberg, veterinær hos Agria Dyreforsikring

Agria Løpshest Veterinærforsikring erstatter kostnader for sykdom og skade som for eksempel sårskader, muskelskader, krysslammelser, hovbyller, knusninger, kolikk og andre mage- og tarmproblemer samt sykebeslag ved flere diagnoser.

– Forsikringen erstatter også spiserørsforstoppelser, et ikke helt uvanlig problem hos topptrente dyr med god apetitt forteller Charlie Lindberg, veterinær på Agria Dyreforsikring.

De spesielle forutsetningene som løpshester har gjør at mange trav- og galopphester får problemer med mage- og tarmsykdommer, og da spesielt magesår. Agria Løpshest Veterinærforsikring er den eneste forsikringen for løpshester på markedet som erstatter behandling av dette.

Agria Dyreforsikring er Norges eneste spesialistselskapet for dyreforsikring, og har tilbudt forsikringsløsninger for hund, katt og hest i Norge siden 2005. Agria har levert forsikring for dyr i Skandinavia siden 1890.

For mer informasjon, besøk www.agria.no eller kontakt Christian Geelmuyden, telefon 909 87 57

I Agria Dyreforsikring, Norges eneste spesialselskap for dyreforsikringer, er alle medarbeiderne dyreeiere. Sammen med dyreeierorganisasjoner og veterinærer er Agria med på å utvikle dyreholdet, dyresporten og dyrehelsa. Selskapet ble grunnlagt i Sverige i 1890 og finnes i dag representert med sine forsikringer i Sverige, Norge og Danmark.