Ny digital adferdsrådgivning for katteeiere i Norge

Agria Vet Guide utvider sine tjenester og tilbyr adferdsrådgivning for katteeiere fra 3. juni 2022.

Dette er en helt ny tjeneste som kommer i tillegg til Agria Vet Guides digitale veterinærrådgivning. Tilbudet er et svar på at mange katteeiere ønsker enkel tilgang til profesjonell hjelp og veiledning ved små og store utfordringer som livet med katt kan by på.

Det anslås at det bor rundt 750.000 katter i Norge fordelt på ca. 400.000 husstander.  Nå kan katteeiere som opplever utfordringer, få hjelp via appen Agria Vet Guide.

Kan man endre oppførselen til en katt?

Adferdsproblemer hos katt kan være alt fra at den klorer på møblene, biter, forstyrrer nattesøvnen, gjør fra seg utenfor kassen eller at den ikke vil være i transportburet sitt når den skal til veterinæren.

– Det er mange som tror det ikke går an å forandre uønsket adferd hos katt. Heldigvis er det en rekke ulike råd og tiltak som kan hjelpe deg og katten din til et harmonisk liv sammen, forteller Gro Marit Sørlie, dyrepleier og adferdsrådgiver i Agria Vet Guide.

Adferdsrådgiverene kan både hjelpe til med å forebygge adferdsproblemer og med å løse allerede oppståtte problemer.

– På lik linje med hunder, er katter smarte dyr som har naturlige instinkter og behov. Mange blir overasket over at små endringer for å møte kattens behov kan føre til store forandringer, sier Kjerstin Vinsjansen Gjertsen, dyrepleier og adferdsrådgiver i Agria Vet Guide.

Hvordan bestille time?

Du finner appen «Agria Vet Guide» i App-Store eller Google Play. Når du har registrert deg og dyret ditt, kan du bestille time til adferdsrådgivning. Det koster 299 kroner for en 25 minutters video- eller telefonsamtale.

Hva er Agria Vet Guide?

Agria Vet Guide er en digital rådgivningstjeneste hvor du som dyreeier kan få god og fleksibel hjelp der du måtte befinne deg. Åpningstiden er fra kl. 07:00 – 24:00 hver dag, hele året. Tjenesten er åpen for alle, men er du kunde hos Agria Dyreforsikring er veterinærrådgivning som gjelder sykdom eller skade gratis.

Agria Vet Guide er et datterselskap av Agria Dyreforsikring. Du kan lese mer om tjenesten her