Nytt bloggsamarbeid med Alida Louise Sandvold

Vi er stolte over å kunne presentere vår nye blogger, Alida Louise Sandvold! Hun er hestetrener, underviser og konkurrerer selv innen sprang, dressur og noe feltritt. I tillegg er hun stallsjef hos Stall Solstad.

Alida Louise er født i 1992, og allerede som 25-åring var hun stallsjef for Stall Solstad. Stallen ligger naturskjønt til på Skui i Bærum, og her bor hun sammen med sin samboer og papegøyen Ara. I stallen har hun fire egne hester.

Hun har alltid hatt en stor lidenskap for dyr og spesielt hester, og fikk sin første hest da hun var 14 år. Noen år senere fikk hun unghesten Liwius på fem år, og sammen klarte de i løpet av ett år å debutere under Arctic Equestrian Game (125cm). Dette var starten på en sportslig karriere for Alida Louise, og hun fikk øynene opp for sprang.

Lever drømmen

I dag driver hun hovedsakelig med sprang, men også dressur og noe feltritt. Hun trener hester, underviser og er ofte ute på konkurranser. I tillegg jobber hun 60 prosent med kontorarbeid for et trefellingsselskap. Drømmen hennes har gått i oppfyllelse nå som hun nærmest bor i stallen, men som hun sier selv – det må jobbes hardt for å få kabalen til å gå opp.

Til tross for en til tider hektisk hverdag ser Alida Louise frem til å ta leserne med inn i hennes hesteverden gjennom blogging for Agria Dyreforsikring.

– Det er en ære og jeg gleder meg til å fortelle om livet mitt. Gjennom denne bloggen vil jeg vise vår vei videre med opp- og nedturer, og bak kulissene. Jeg vil også vise veien jeg har gått for å komme dit jeg er i dag. En vei som ikke alltid har vært en dans på roser, sier Alida Louise.

Besøk bloggen til Alida Louise her!

Kjent fjes for mange

Alida Louise stilte opp under vår hestekampanje i 2018. Der fortalte hun om Joey, hennes ti år gamle varmblodsvallak som en dag fikk en liten hevelse i frembeinet. Etter å ha kontaktet veterinæren viste det seg at skaden potensielt kunne være langt mer alvorlig enn først antatt. Heldigvis ble det oppdaget tidlig, og med riktig behandling og oppfølging var prognosen god. Nå er Joey tilbake på sprangbanen etter en periode med behandling og opptrening.

Se filmen på vår YouTube-kanal.

Agria Dyreforsikring: Nora Nygaard | nora.nygaard@agria.no | 902 32 120
Blogger: Alida Louise Sandvold: 416 61 449