Nytt samarbeid med Travavl.no

Vi er stolte over å kunne presentere et nytt samarbeid med Travavl.no, interesseorganisasjonen som jobber med å fremme kvaliteten på norsk varmblodsavl.

Travavl.no består av over 200 oppdretterne av varmblods travhester i Norge. De jobber med å løfte kvaliteten på norsk varmblodsavl ytterligere slik at de kan levere unghester av merket «Made In Norway» av høy kvalitet.

Kjernen i norsk travsport

Til grunn for avlsarbeidet ligger det et stort fokus på holdbare hester, solid genetikk og gode resultater.

– Den norskfødte travhesten er kjernen i norsk travsport, og den er essensiell for å opprettholde travsporten i Norge. Hestene hevder seg meget godt i internasjonale konkurranser og har blant annet vunnet både VM og Elitloppet samt flere toppresultater i store løp både nasjonalt og internasjonalt, sier Per Erik Hagen, leder i Travavl.no.

Deling av kunnskap

Gjennom samarbeidet ønsker Agria Dyreforsikring å bidra til foreningens mål og visjon om holdbar, norsk hesteavl.

– Vi heier på norsk hesteavl og ønsker først og fremst å tilby gode forsikringsløsninger for Travavl.no sine medlemmer. Videre ønsker vi å dele gjensidig kunnskap om sunn hesteavl og bidra med skadeforebyggende informasjon, sier Marianne Broholm Einarsen, administrerende direktør i Agria Dyreforsikring Norge.

Som et ledd i samarbeidet får medlemmer av Travavl.no 5 % rabatt på Agrias hesteforsikringer.

Les mer på nettsidene til Agria her.