Rekordmange hunder i Europa var med på Agria Hundepromenaden 2023

For ni år siden startet Agria Hundepromenade som et lite veldedig arrangement. I dag har det utviklet seg til en stor begivenhet som forener hundeeiere og logrende haler i Europa. 30 800 ivrige hunder var med til inntekt for ulike hunderelaterte veldedige formål.

Agria Hundepromenade har vokst i popularitet år for år siden oppstarten i Sverige i 2016.

Syv land

Hundepromenaden 2023 ble arrangert i syv land i Europa i løpet av mai. Foruten landene i Skandinavia, var Finland, England, Frankrike og Tyskland med.

I Norge foregikk Hundepromenaden 13.-14. mai. Totalt var 8815 hunder med og 118,220 kroner ble donert til Norske Redningshunder

Årets viktigste tur

Utover gleden og fellesskapsfølelsen som Hundepromenaden fostrer, er arrangementet en god plattform for å skaffe midler til veldedige organisasjoner. For hver hund som var med, donerte Agria 10 kroner til veldedige organisasjoner som er dedikerte til å forbedre livene til både hunder og mennesker.

Svimlende sum

I år har den samlede innsatsen fra hundeeierne og hundene resultert i at 62 000 euro, altså rundt 730.000 kroner ble donert til ulike veldedige organisasjoner.

– Vi i Agria er stolte over at vi sammen med hundene våre kan gjøre en forskjell i samfunnet. De positive tilbakemeldingene etter årets arrangement har vært overveldende og jeg kan trygt si at vi allerede nå gleder oss til neste års Agria Hundepromenade, sier Camilla Stenseng, konstituert administrerende direktør i Agria Dyreforsikring.

Om Agria

Agria Dyreforsikring er et forsikringsselskap som kun forsikrer dyr. De tilbyr blant annet veterinær- og livsforsikring til både hest, hund, katt, kanin, gnager, ilder, minigris, reptiler og fugler. Dyrehelse og omsorg for dyrene er grunnlaget for alt selskapet jobber med.

I tillegg til Norge, har Agria virksomhet i Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike, Tyskland, Nederland og Irland.