Sammen hjelper vi katter som er i nød

Katteeiere over hele landet inviteres til å være med på Agria Katteparaden, til inntekt for den frivillige organisasjonen Katter i Nød, helgen 28.-29. oktober 2023.

Agria Katteparaden arrangeres i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike og Tyskland til inntekt for ulike frivillige katteorganisasjoner i Europa.

Alle katteeiere kan bli med

I fjor deltok 1891 katter på Katteparaden i Norge. I år håper Agria Dyreforsikring at enda flere blir med.

Du deltar ved å aktivisere katten din der du bor i løpet av helgen. Enten ved å rusle en tur ute eller inne, leke eller trikse. All aktivisering teller! Det er gratis å være med, mens Agria Dyreforsikring donerer 10 kroner per katt som deltar, til Katter i Nød. Pengene er øremerket kastrering og chipmerking av de eierløse kattene som skal omplasseres.

– Den frivillige organisasjonen Katter i Nød gjør en fantastisk jobb for å gjenforene katter og eiere som har kommet bort fra hverandre, og for å skaffe nye hjem til eierløse katter. Behovet for midler til slike organisasjoner er stort, og vi håper veldig mange melder seg på, sier Camilla Stenseng, administrerende direktør i Agria Dyreforsikring.

Om Katter i Nød

Katter i Nød er en selvstendig frivillig ideell organisasjon som ble startet i 1997. Organisasjonen har base i Nittedal. Hvert år hjelper de bortkomne katter som trenger tak over hodet, mat og omsorg mens de prøver å spore opp eierne. Dersom ingen eier melder seg, søker de etter godt og varig hjem.

Alt arbeidet er frivillig og behovet for støtte til for eksempel for veterinærhjelp og kastrering er stort.

Kort om Katteparaden:

• Alle katteeiere er invitert. Du trenger ikke å ha forsikring i Agria.
  • Det er gratis å delta. For hver påmeldt katt donerer Agria 10 kr uavkortet til Katter i Nød.
  • Du kan delta i Katteparaden uansett hvor du bor.
  • Gå en tur med katten, trikse eller leke. All aktivisering teller.
  • Påmelding finner du på agria.no
  • Det foregår digitalt, og emneknaggen #katteparaden samler de som vil dele bilder eller film fra arrangementet.

Hvor og når?

Dato: 28.-29. oktober
Tid: Når katten vil
Sted: Der du bor, inne eller ute – velg selv

Kort om Agria

• Agria Dyreforsikring er spesialisert innen forsikring for hund, katt, hest, smådyr og fugl. God dyrehelse og omsorg for dyrene er grunnlaget for alt de jobber med.
  • Selskapet tilbyr forsikring som kan dekke deler av veterinærkostnadene dersom dyret ditt blir sykt eller skadet. Agria tilbyr også livsforsikringer og tilleggs- og spesialforsikringer for ulike behov.
  • Det dyreglade forsikringsselskapet engasjerer seg i ulike dyrerelaterte veldedige arrangementer og gir midler til forskning for dyrenes beste.
  • I tillegg til Norge har Agria virksomhet i Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike, Tyskland, Irland og Nederland.