Søk om støtte til å lage en Agria Naturbane

Vi gjentar suksessen fra i fjor, og vil sammen med Norges Rytterforbund dele ut totalt 120 000 kroner til tre rideklubber i tilskudd til å lage en Agria Naturbane!

Som et ledd av kunnskapskampanjen #stopphalthet ønsker vi sammen med Norges Rytterforbund å inspirere flere rideklubber og staller til å bruke naturen rundt seg som en avveksling og treningsarena. Vi deler med dette ut 40 000 kroner til tre heldige rideklubber!

Hva er en naturbane?

En naturbane er enkelt og greit et naturområde tilrettelagt for ridning. Det viktigste er å ha en godkjenning fra skogs- eller tomteeier, og selvfølgelig ta hensyn til fugle- og dyreliv. Legg gjerne naturbanen til et sted med flatt underlag og pass på å drenere grunnen godt. Bruk gjerne bark eller sagflis, og naturelementer som kvister og stubber. Hensikten er å ha en morsom treningsarena som gir glede for både hesten og deg som rytter.

– Variert trening på ulikt underlag er en viktig faktor for å skape sterke og sunne hester. Mange staller har naturen tett på, og vi håper at dette kan inspirere til at flere bruker skogsmulighetene rundt seg. En naturbane er med på å skape sunnere og gladere hester på en naturlig måte, og vi håper på mange søkere!, sier Marianne Broholm Einarsen, administerende direktør i Agria Dyreforsikring.

Her finner du en oppskrift på å lage en naturbane.

120 000 kroner fordelt på tre klubber

Alle rideklubber tilsluttet Norges Rytterforbund er velkomne til å søke. Her finner du noen enkle søknadskriterier hos NRYF. Klubbene vil offentliggjøres under Kingsland Oslo Horse Show (KOHS) i oktober. Søknadsfrist: 1. september 2021.

Søk her!