Tusenvis av hunder gikk tur for en god sak

I helgen arrangerte Agria Dyreforsikring Hundepromenade til inntekt for Solplassen omplasserings- og hvilehjem for eierløse hunder.

Rekordmange hundeeiere ble med og gikk veldedighetstur 21. og 22. mai. For hvert deltagerpar (eier + hund) som deltok, doner Agria Dyreforsikring 10 kroner til Solplassen.

Om Hundepromenaden

I fem år på rad har Agria Dyreforsikring arrangert Hundepromenaden i Norge, og i år ble alle rekorder slått! Totalt deltok hele 4264 hunder over hele landet. Hundeeierne kunne velge å delta individuelt eller sammen med en av de syv hundeklubbene og lagene som arrangerte fellesturer.

– Engasjementet blant dyreeiere har vært enormt! Både i forkant av arrangementet og nå i helgen. Det har vært en fryd å få høre de hyggelige tilbakemeldingene om veldedighetsturen og se alle de fine bildene vi ble tagget i. Solplassen blir nok veldig glade for donasjonen, sier Marianne Broholm Einarsen, administrerende direktør i Agria Dyreforsikring.

I tillegg til 10 kroner per deltagerpar donerer Agria 50 kroner per hundeskjerf som ble solgt og 10 kroner for hver nedlastning av den digitale veterinærrådgivningstjenesten Agria Vet Guide. Etter årets arrangement doneres det samlet 57 690 kroner uavkortet til Solplassen.

Solplassen

Solplassen er et omplasserings- og hvilehjem for eierløse hunder. Det er en frivillig organisasjon som drives av ildsjeler som ønsker å gi hundene en ny sjanse. På Solplassen bor det hunder som er faste beboere på hundegamlehjemmet og hunder som er der midlertidig, i vente på nytt hjem.

Samtidig i syv land

Hundepromenaden 2022 foregikk samtidig i Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike, Tyskland og Norge. I alt deltok 17 814 hunder på tvers av landegrensene, og sammenlagt doneres 44 180 euro, altså 464 849 kroner, til ulike frivillige hundeorganisasjoner i Europa.