Tusenvis av hunder var med på Agria Hundepromenaden

I helgen gikk hundeeiere i hele landet veldedighetstur til inntekt for Norske Redningshunder. Det var forsikringsselskapet Agria som arrangerte turen, og 7350 hunder var med.

For hver hund som deltok, donerer Agria 13 kroner til Norske Redningshunder.

Fantastisk oppslutning

I syv år på rad har forsikringsselskapet Agria arrangert Hundepromenaden i Norge. Hundeeierne kunne velge å delta individuelt eller sammen med en av de 101 hundeklubbene og turlagene som arrangerte fellesturer. Totalt deltok 7350 hunder over hele landet.

– Hundene og hundeførerne i Norske Redningshunder gjør en viktig jobb for samfunnet vårt ved å søke etter savnede personer. Det er tydelig at hundenorge ønsket å vise sin støtte til de to- og firebeinte heltene, for det var en helt fantastisk oppslutning om arrangementet. Vi gleder oss til å overrekke pengene sier Camilla Stenseng, administrerende direktør i Agria.

I tillegg til 13 kroner per deltagerpar, donerer Agria 50 kroner per hundeskjerf som ble solgt. Etter årets arrangement doneres det samlet 113.300 kroner uavkortet til Norske Redningshunder.

Om Norske Redningshunder

Norske Redningshunder jobber for å finne savnede ved hjelp av hund. Det er en frivillig organisasjon som ble stiftet i 1956.

Organisasjonen er delt opp i distrikter med tilhørende lokallag som til sammen dekker hele landet. De godkjente hundeførerne, med sine redningshunder, deltar på rundt 500 redningsaksjoner i året.

Hundene kan være godkjent innenfor en eller flere av disse disiplinene:

• Ettersøkning – søk i skog og barmark
  • Lavine- søk i skred
  • Katastrofesøk- søk ved naturkatastrofer og ruiner

Om Agria

Agria Dyreforsikring er et forsikringsselskap som kun forsikrer dyr. De tilbyr blant annet veterinær- og livsforsikring til både hest, hund, katt, kanin, gnager, ilder, minigris, reptiler og fugler. I tillegg til hundepromenaden, arrangeres det hvert år tilsvarende veldedig arrangement for katt og hest.

Agria har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Frankrike, Tyskland, Nederland og Irland.