Aker Kværner reduserer gjeld

Ved utgangen av tredje kvartal hadde konsernet en total beholdning av kontanter og bankinnskudd på til sammen ca 5,2 milliarder kroner. Utestående på treårslånet er om lag 3,5 milliarder kroner før nedbetalingen.

For obligasjonseierne i "Flytende rente Kværner ASA obligasjonslån 2002/2004" med ticker KVI 55 på Oslo Børs, vil den delvise innløsning på lånet skje ved uttrekning blant obligasjonseiere registrert i VPS den 18.12.2003.

Ytterligere informasjon

:
Geir Arne Drangeid, Informasjonsdirektør, Aker Kværner ASA, Tel: 913 10 458

Tore Langballe, Investor Relations, Aker Kværner ASA, Tel: 67 51 31 06
Aker Kværner ASA
er gjennom sine datterselskaper og tilsluttede selskaper ("Aker Kværner") en ledende og global leverandør av tjenester knyttet til design, bygging, vedlikehold, modifikasjon og drift av store og små industrianlegg. Dessuten leverer konsernet avanserte teknologiprodukter, enten enkeltvis eller satt sammen i integrerte løsninger. Aker Kværners virksomhet omfatter en rekke bransjer, inkludert olje- og gassproduksjon, raffineri og petrokjemi, farmasi og bioteknologi, gruveindustri og metallforedling, kraft, cellulose og skipsbygging. Aker Kværner hadde i 2002 en omsetning på omkring 44 milliarder kroner og sysselsetter omlag 29 000 fast ansatte i over 30 land.

Denne pressemeldingen kan inneholde informasjon eller uttalelser om fremtiden og er underlagt vår disclaimer, vennligst se våre web-sider www.akerkvaerner.com