Aker Solutions ASA: Vellykket plassering av nytt obligasjonslån

Det vises til melding sendt 27. september 2012 vedrørende potensiell utstedelse av obligasjon.

Aker Solutions ASA har utstedt NOK 1.000 millioner i et nytt obligasjonslån i det norske markedet med forfallsdato i oktober 2019. Obligasjonsemisjonen var overtegnet.

Som tidligere annonsert er formålet med obligasjonslånet generell selskapsfinansiering.

Lånet vil bli søkt notert på Oslo Børs.

DNB Markets, Handelsbanken Capital Markets, Nordea Markets, SEB og Swedbank First Securities (Swedbank Norge) er tilretteleggere for det nye obligasjonslånet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Aker Solutions ASA
John Ole Hægeland, Corporate Treasurer

DNB Markets
Jan Krogh-Vennemo

Handelsbanken Capital Markets
Robert Øvrebø

Nordea Markets
Stein-Morten Sæther

SEB
Erik Alsaker

Swedbank First Securities
Lars Nyhus

Ivar Simensen, Acting Chief Communication Officer, Aker Solutions. Tel: +47 67 59 41 90, Mob: +47 46 40 23 17, E-mail: ivar.simensen@akersolutions.com

John Ole Hægeland, Corporate Treasurer, Aker Solutions. Tel: +47 67 83 27 34, Mob: +47 906 06 169, E-mail: john-ole.haegeland@akersolutions.com

Aker Solutions kombinerer og tilbyr oljeindustrien både ingeniørtjenester og teknologier for boring, feltutbygginger og produksjon. Selskapet sysselsetter rundt 25 000 ansatte i mer enn 30 land. Medarbeiderne bruker sin kunnskap og skaper og anvender teknologier som leverer løsningene som skapets kunder har behov for.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.