Aker ASA : Meldepliktig handel

IKKE FOR DISTRIBUSJON ELLER FRIGIVELSE, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER INN I USA ELLER NOEN ANDRE JURISDIKSJONER HVOR DISTRIBUSJONEN ELLER FRIGIVELSEN VILLE ANSES ULOVLIG. VENNLIST SE NOTISEN NEDERST I DENNE MELDINGEN.

Det vises til børsmelding fra Aker ASA publisert 12. november 2012 vedrørende tilbud om tilbakekjøp av aksjer i forbindelse med at Aker ASA skal yte vederlagsaksjer i en fusjon mellom Aker BioMarine ASA og Aker Seafoods Holding AS, et heleid datterselskap av Aker ASA ("Tilbudet").

I henhold til Tilbudet mottok Aker ASA i går aksepter for 416 273 aksjer, tilsvarende 0,6 prosent av aksjekapitalen og stemmene i selskapet, til en tilbudspris på NOK 208 (som fastsatt i Tilbudet). Fra før av eier Aker ASA 141 681 aksjer i selskapet, tilsvarende 0,2 prosent av aksjekapitalen og stemmene. Hvis kjøp gjennomføres i tråd med akseptene vil Aker ASA bli eier av 557 954 aksjer i selskapet, tilsvarende 0,8 prosent av aksjekapitalen og stemmene.

Tilbudsperioden utløper 14. november 2012 kl 16:30 (CET), med mindre tilbudsperioden forlenges av Aker ASA i samsvar med Tilbudet. Vilkårene for Tilbudet er nærmere beskrevet i børsmelding fra Aker ASA publisert 12. november 2012. Arctic Securities ASA er engasjert som finansiell rådgiver og oppgjørsagent i forbindelse med Tilbudet. Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12 Denne meldingen skal ikke anses som et tilbud om å kjøpe eller en tilretteleggelse av et tilbud om å selge Aker ASAs aksjer, ei heller vil det gjennomføres kjøp av verdipapirer i noen jurisdiksjon hvor et slikt tilbud, tilretteleggelse eller kjøp ville være ulovlig forutfor registrering eller kvalifisering under verdipapirlovgivningen i jurisdiksjonen. Tilbudet og distribusjonen av denne meldingen og enhver annen informasjon som relaterer seg til tilbudet kan være begrenset av lov i enkelte jurisdiksjoner. Aker ASA påtar seg ikke noen form for ansvar for det tilfellet at det forekommer et brudd på slike begrensninger av noen person. Personer som får denne meldingen eller annen informasjon i hende er forpliktet til å sette seg inn i og følge enhver slik begrensning.

For nærmere informasjon, vennligst kontakt:

Media: Atle Kigen, KommunikasjonsdirektørTel: +47 24 13 00 08, Mob: +47 907 84 878

Investorer:Marianne Stigset, IR ansvarlig Tel: +47 24 13 00 66, Mob: +47 41 18 84 82

This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients.

The owner of this announcement warrants that:(i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and(ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of theinformation contained therein.

Source: Aker ASA via Thomson Reuters ONE