Aker ASA: Aker Floating Production ASA - Resultat av Tilbudet

Det vises til børsmelding per 2. mars 2012 som presenterer tilbudet (Tilbudet)fra Aker Floating Holding AS (AFH) for alle utestående aksjer i Aker FloatingProduction ASA (AKFP) som ikke allerede eies av AFH.

Tilbudsperioden i Tilbudet utløp klokken 17.30 den 12. mars 2012. På den sammedag mottok AFH aksepter i Tilbudet for totalt 2 915 321 aksjer i AKFP, noe somrepresenterer cirka 13,25 % av de utestående aksjene i AKFP. AFH har såledesgjennom Tilbudet mottatt aksepter for til sammen 4 151 400 aksjer, hvilketrepresenterer 18,87 % av de utestående aksjene i AKFP.

AFH bekrefter herved at vilkårene for gjennomføring av Tilbudet er oppfylt ogTilbudet vil bli gjennomført i henhold til Tilbudets vilkår. Etter at oppgjør avTilbudet vil AFH eie 20 066 606 aksjer i AKFP som representerer cirka 91,21 % avden totale aksjekapitalen. Oppgjør for aksjene ervervet i Tilbudet vil bliforetatt så raskt som mulig og senest 19. mars 2012.

AFH forbeholder seg retten til å akseptere aksepter av Tilbudet som måtte mottasnå etter tilbudsperioden er over, forutsatt at disse mottas før kl 12.00 den14. mars 2012

Etter at oppgjør av Tilbudet er gjennomført er det AFHs intensjon å gjennomføreen tvangsoverføring av de gjenværende aksjene i AKFP i henhold tilallmennaksjelovens bestemmelser.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 4-1.Frank Reite, som er ansatt i det Aker tilknyttede selskapet Converto CapitalManagement AS, er styremedlem i AKFP.